Start rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Bezpieczne przejście dla pieszych, rozbudowa szkoły

Interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa złożyli radni: Rafał Komarewicz, Grażyna Fijałkowska oraz Bogumiła Drabik. Poruszają w nich m.in. tematy związane z: rozbudową szkoły czy niebezpiecznym przejściem dla pieszych.

Fot. Zarząd Dróg Miasta Krakowa

Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz złożył pięć interpelacji. W pierwszej z nich prosi o informację dotyczącą zaawansowania prac związanych z wykonaniem przyłącza wodno-kanalizacyjnego do budynków zlokalizowanych przy ul. Babińskiego 15A, 15B, 15C. - Z informacji przekazanych przez mieszkańców wynika, iż obecna sytuacja stanowi poważne zagrożenie dla środowiska naturalnego (nieszczelność szamb), a doprowadzenie bieżącej wody jest zagrożone ze względu na stan techniczny instalacji – pisze Rafał Komarewicz.  Druga interpelacja dotyczy zniszczonego chodnika przy ulicy Skwerowej od numeru 32 do 42. Szkody powstały na skutek prowadzenia światłowodu do lokalu 44 przez firmę Orange lub jej podwykonawcę w 2020 roku. - Poza oczywistą niewygodą chodzenia po nierównym chodniku, istnieją również zagrożenie poślizgnięcia się w zimie, ponieważ w zagłębieniach robią się kałuże, które zamarzając tworzą ślizgawkę. Jest to niebezpieczne dla zdrowia mieszkańców, zwłaszcza osób starszych – zwraca uwagę Przewodniczący RMK dodając, iż sprawa była zgłaszana do Zarządu Dróg Miasta Krakowa jeszcze w 2020 roku. - Na jakim etapie jest projekt/realizacja kładki rowerowej na rzece Białusze?– pyta Przewodniczący RMK w  trzeciej interpelacji.

W czwartej interpelacji Rafał Komarewicz w imieniu mieszkańców prosi o pomoc w poprawie bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych zlokalizowanym na ul. Praskiej w pobliżu bloku 65. – Wielokrotnie na ww. przejściu dla pieszych dochodzi do gwałtownych hamowań samochodów, które stwarzają zagrożenie dla pieszych przechodzących przez pasy. Mieszkańcy proponują montaż znaku D-6 i T27 na tle fluorescencyjnym oraz namalowanie czerwonych pasów akustyczno wibracyjnych ostrzegających o zbliżaniu się do przejścia dla pieszych na wskazanym przejściu dla pieszych – pisze Przewodniczący RMK.

W ostatniej z interpelacji Rafał Komarewicz porusza problem likwidacji linii autobusowej nr 116.  – Dla wielu osób nieposiadających samochodu, w tym osób starszych i młodzieży, przejazd istniejącą linią nr 116 to jedyny sposób, aby dostać się na pętlę „Czerwone Maki P+R”, która jest punktem przesiadkowym na inne linie tramwajowe oraz autobusowe - pisze przewodniczący RMK dodając, że w dobie promocji komunikacji miejskiej, jako środka odciążającego zatłoczone samochodami centrum miasta, likwidacja tego połączenia autobusowego sprawi, że duża część mieszkańców tego popularnego rejonu Krakowa powróci do praktyki dojazdów do miejsc pracy samochodem. Przewodniczący RMK zwraca uwagę, że zaproponowane rozwiązanie utworzenia nowej linii nr 196, w miejsce istniejącej linii nr 16 nie poprawi dostępności do transportu zbiorowego w południowej części Krakowa. Natomiast mieszkańcom Skotnik w sposób wymierny utrudni bądź uniemożliwi sprawną komunikację. – Proszę o przeanalizowanie jeszcze raz ww. projektów, biorąc pod uwagę głosy mieszkańców – pisze radny Komarewicz.

Radna Grażyna Fijałkowska interpeluje w sprawie umieszczenia w budżecie miasta na 2023 r. oraz w Wieloletniej Prognozie Finansowej zadania „Rozbudowa szkoły Podstawowej nr 124 przy ul. Sucharskiego 38”. – Szkoła Podstawowa nr 124 mieści się w dwóch budynkach: przy ul. F. Weigla 2 oraz przy ul. Sucharskiego 38 – pisze radna, dodając, iż oba budynki są w złym stanie technicznym, a warunki nauki są bardzo ciężkie. Radna zwraca również uwagę na to, że w obu budynkach przeznaczonych dla 300 uczniów uczy się obecnie 650 dzieci z rejonu.  – Ponieważ brakuje sal lekcyjnych lekcje odbywają się na korytarzach, na sali gimnastycznej, w pomieszczeniach wynajmowanych w Dworze Czeczów, KS Bieżanowianka oraz na plebani. W Starym Bieżanowie powstaje kolejne wielkie osiedle. Rozbudowa szkoły jest koniecznością – zauważa radna i dodaje, że pozwolenie na budowę zostało wydane w 2020 r. i będzie ważne do przyszłego roku.

W sprawie osób niepełnosprawnych uwięzionych na 3. i 4. piętrze bez windy interpeluje radna Bogumiła Drabik. – Bardzo poważnym problemem osób starszych z niepełnosprawnościami jest ich zamieszkanie na wyższych kondygnacjach bez windy – pisze radna i dodaje, że najczęściej stosowane projekty dedykowane osobom starszym to montowanie krzesełek uchylnych na klatkach schodowych w blokach i kamienicach 3- i 4-piętrowych lub dobudowanie windy wewnątrz klatki lub zewnątrz budynku. – Dobrym pomysłem, który mógłby pomóc miastu w rozwiązywaniu tego problemu, jest położenie nacisku na to, by deweloperzy budując mieszkania na najniższej kondygnacji starali się je tak projektować, aby można je było dostosować do funkcjonowania osób z niepełnosprawnościami i przekazali je miastu – zauważa radna.

pokaż metkę
Autor: KT
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2022-11-24
Data aktualizacji: 2022-11-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź