Upamiętnienie pisarza, bary mleczne i portale społecznościowe
Radny Artur Buszek pyta o upamiętnienie 150. rocznicy urodzin Tadeusza Boya-Żeleńskiego, radna Agata Tatara interpeluje w sprawie zamykania barów mlecznych, a radny Michał Starobrat natomiast porusza temat profili FB spółek miejskich oraz miejskich jednostek.
Radny Artur Buszek nawiązuje w swojej interpelacji do przypadającej w 2024 roku 150. rocznicy urodzin Tadeusza Boya-Żeleńskiego, wybitnego pisarza, eseisty, tłumacza literatury francuskiej, krytyka teatralnego i literackiego, lekarza i działacza społecznego, współzałożyciela krakowskiego kabaretu Zielony Balonik, związanego w młodości z bohemą krakowską i naszym miastem. Nieocenione zasługi Tadeusza Boya-Żeleńskiego zwłaszcza w tłumaczeniu literatury francuskiej spowodowały, iż jej kanon stał się dostępny polskiemu czytelnikowi. Radny przypomina, że Kraków upamiętnił postać Tadeusza Boya-Żeleńskiego popiersiem zlokalizowanym na Planach oraz nadaniem Teatrowi Bagatela jego imienia. Jednakże, mając na względzie wspomnianą rocznicę urodzin oraz wieloletni związek Tadeusza Boya-Żeleńskiego z Krakowem, radny Artur Buszek pyta Prezydenta Miasta Krakowa, czy i w jaki sposób Kraków zamierza upamiętnić tę rocznicę.
Radna Agata Tatara interpeluje w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa dotyczących wsparcia krakowskich barów mlecznych. Radna przypomina, że uchwała nr LXXVIII/2211/22 Rady Miasta Krakowa z 17 lutego 2022 r. w tej sprawie, zobowiązała Prezydenta do podjęcia wszelkich możliwych działań, zmierzających do poprawy sytuacji barów mlecznych prowadzonych w Krakowie, w szczególności poprzez przygotowanie i ustanowienie dla nich programów wsparcia finansowego z budżetu miasta. – Niestety – zauważa radna - obserwujemy kolejne zamykanie barów mlecznych. Agata Tatara prosi o informacje, jakie zostały podjęte działania w tej sprawie i w jaki sposób została zrealizowana uchwała RMK.
Radny Michał Starobrat w interpelacji porusza temat wykorzystywania profili FB spółek miejskich oraz miejskich jednostek do promocji jednego z kandydatów na Prezydenta Miasta Krakowa. - Zwracam się z prośbą o zaprzestanie promocji profilu FB jednego z kandydatów na Prezydenta Miasta Krakowa przez profile FB należące do spółek miejskich, jak na przykład: Wodociągi Miasta Krakowa czy MPO oraz miejskich jednostek, jak na przykład profile Kraków.PL, telewizja.krakow.pl. Promowanie w ten sposób jednego z kandydatów, w czasie kampanii wyborczej, jest co najmniej niemoralne oraz wątpliwe z punktu widzenia prawa wyborczego. Czym innym jest informowanie o działaniach zastępcy prezydenta, a czym innym o działaniach „niezależnego kandydata na prezydenta Krakowa” – zwraca uwagę radny oraz prosi o informacje: Czy profil Zastępcy Prezydenta Miasta Krakowa Andrzeja Kuliga prowadzony był przez pracowników opłacanych przez Urząd Miasta Krakowa, czy umieszczane na nim treści i zdjęcia wykonane były przez fotografów opłacanych przez Urząd Miasta Krakowa. Czy profil należał/należy do Urzędu czy do osoby prywatnej - Andrzeja Kuliga?