Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Zabudowane kabiny i plan miejscowy

O montowanie w pełni zamykanych kabin dla podniesienia bezpieczeństwa motorniczych oraz o zawieszenie postępowań administracyjnych, związanych z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru Kobierzyńska-Piltza interpeluje Łukasz Gibała.

Fot. Bogusław Świerzowski/Krakow.pl

Radny Łukasz Gibała interpeluje w sprawie stosowania zamkniętych kabin w pojazdach komunikacji miejskiej. Radny pisze, że kierowcy i motorniczowie, pracujący w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym narażeni są na szereg niebezpiecznych sytuacji, z jakimi spotykają się niemalże każdego dnia podczas prowadzenia pojazdów. Zdecydowana większość tych sytuacji sprowadza się do kierowania agresji słownej, niemniej zdarzają się także takie zachowania ze strony pasażerów, które prowadzą do naruszenia nietykalności fizycznej kierowcy. - Działania takie skierowane przeciwko kierowcy lub motorniczemu nie tylko zagrażają samemu kierującemu, ale także innym pasażerom i uczestnikom ruchu, albowiem niejednokrotnie zachowania agresywne wobec kierowców mają miejsce, kiedy pojazd komunikacji zbiorowej jest w ruchu – zauważa radny i informuje, że pracownicy MKP S.A w obawie o swoje bezpieczeństwo, a także mając na uwadze troskę o komfort i bezpieczeństwo innych podróżnych i kierowców, postulują wprowadzenie w pełni zabudowanych kabin kierowcy i motorniczego. - Aktualnie pełne kabiny wykluczające napaść fizyczną ze strony osoby postronnej na kierowcę lub motorniczego zamontowane zostały w tramwajach typu Lajkonik – informuje radny, ale jednocześnie zaznacza, że, jak wskazują pracownicy MPK, w procedurach przetargowych na zakup nowych pojazdów nie wprowadzono wymogu pełnej kabiny, a poprzestano na zastosowaniu kabin tzw. półotwartych. Pracownicy MPK sprzeciwiają się tego typu rozwiązaniu, wskazując na konieczność stosowania podwyższonych standardów bezpieczeństwa i stosowania kabin pełnych w nowo zakupionych pojazdach. Łukasz Gibała pyta, czy planowane jest wprowadzenie jako standardu wyposażania wszystkich pojazdów MPK nowo zakupionych i modernizowanych w kabiny zamknięte i czy prócz przesłanek wizerunkowych istnieją jakiekolwiek przeciwskazania do montowania kabin pełnych w pojazdach MPK.

W następnej interpelacji Łukasz Gibała pisze w sprawie prac nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru Kobierzyńska – Piltza. Prace są na zaawansowanym etapie, zgodnie z przewidywaniami Magistratu wyrażonymi podczas dyskusji publicznej, projekt planu może zostać przekazany pod głosowanie Rady Miasta Krakowa w pierwszym półroczu bieżącego roku. - Niemniej mimo tak zaawansowanego etapu prac inwestorzy i właściciele działek czynią starania o pozyskanie decyzji o warunkach zabudowy, niejednokrotnie na obiekty budowlane o odmiennej funkcji lub gabarytach zabudowy niż te obiekty, które mają zostać dopuszczone w projektowanym planie - zauważa radny i dodaje, że jako rozwiązanie mające zabezpieczyć interes mieszkańców i miasta przed niekontrolowaną i sprzeczną z zapisami planu zabudową, mieszkańcy proponują skorzystanie z przepisów Ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym i zawieszenie postępowań administracyjnych w sprawie ustalenia warunków zabudowy, zgodnie z którymi postępowania te można zawiesić́ na czas nie dłuższy niż 18 miesięcy. Radny prosi o odpowiedź na pytanie, czy planowane jest zawieszenie postępowań administracyjnych w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy do czasu uchwalenia ww. planu.

pokaż metkę
Autor: Agnieszka Biernacka-Szpunar
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2024-03-05
Data aktualizacji: 2024-03-05
Powrót

Zobacz także

Znajdź