Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Przejście dla najmłodszych pieszych, plany budowy metra i przystanek tramwajowy na Zakopiańskiej

Marek Sobieraj interpeluje w sprawie potrzebnego przejścia dla pieszych w okolicach żłobka,  Wojciech Krzysztonek pyta o medialne zapowiedzi budowy metra, a Jan Stanisław Pietras pisze w sprawie przystanku tramwajowego Łagiewniki SKA05.

Fot. Bogusław Świerzowski / krakow.pl

Radny Marek Sobieraj interpeluje do Prezydenta Miasta Krakowa z prośbą o wykonanie przejścia dla pieszych przy ul. Słomianej między budynkami 5 a 7. Według radnego przejście to powinno znajdować się przy żłobku samorządowym nr 23 na osiedlu Podwawelskim i będzie użytkowane zarówno przez pieszych korzystających ze żłobka, jak i przedszkola samorządowego nr 140. Radny zauważa, że umiejscowienie tam przejścia dla pieszych podniesie poziom bezpieczeństwa mieszkańców osiedla i pozwoli uczyć dzieci już od najmłodszych lat prawidłowych zasad poruszania się w mieście.

Radny Wojciech Krzysztonek odnosi się w swojej interpelacji do zapowiedzi władz miasta, że być może już w wakacje zdobędą decyzję środowiskową na I etap budowy metra. Kilka dni temu Urząd Małopolskiego Konserwatora Zabytków oficjalnie potwierdził możliwość zlokalizowania stacji „Stare Miasto” w okolicach ulic: Karmelickiej, Podwale i Dunajewskiego. - Chciałbym uzyskać jednoznaczną informację, czy dokumentacja projektowa, o której mówią władze miasta w przekazie medialnym, dotyczy budowy tzw. premetra, czyli szybkiego tramwaju jeżdżącego częściowo po powierzchni a częściowo po tunelach, czy pełnoprawnego metra – pyta radny i dodaje, że sprawa wydaje się o tyle istotna, że według jego wiedzy, budowa metra na podstawie obecnej dokumentacji projektowej wymaga wprowadzenia w niej gruntownych zmian, np. konieczne jest przeprojektowanie m.in. długości stacji, ponieważ obecnie planowane mają być przystosowane tylko dla tramwajów (najdłuższy tramwaj krakowiak pomieści 300 pasażerów), a nie dla metra (ok. 1500 pasażerów). - Problemem może okazać się także projektowana skrajnia (wielkość i wymiary tunelu) czy sposób zasilania - informuje radny i podkreśla, że zwraca na to uwagę, ponieważ opinia publiczna powinna otrzymać jasną i uczciwą informację na temat inwestycji, jaką można zrealizować na podstawie obecnie posiadanej przez miasto dokumentacji projektowej. - Po drugie, niewprowadzenie w fazie projektowej zmian adaptujących planowaną inwestycję do metra, może doprowadzić do tego, że miasto będzie zmuszone wprowadzać konieczne zmiany już po wykonaniu części prac, co narazi budżet Krakowa na dodatkowe wydatki, a władze miasta na zarzut niegospodarności – uzupełnia radny Krzysztonek.

Radny Jan Stanisław Pietras ponownie interpeluje w imieniu mieszkańców do Prezydenta Miasta Krakowa w sprawie zatrzymywania się linii tramwajowych nr 10 i 11 na przystanku Łagiewniki SKA05, który znajduje się przy ul. Zakopiańskiej w kierunku Borku Fałęckiego (zatrzymują się tam tramwaje nr 8, 19 i 22). - Interpelacje w tej sprawie, jak i liczna korespondencja, łącznie z podpisami mieszkańców, dokumentacją fotograficzną i grafiką sytuacyjną zostały przesłane na ręce Prezydenta Miasta Krakowa – informuje radny i dodaje, że dla mieszkańców jest niezrozumiały fakt, że tak prosta sprawa nie może się doczekać pozytywnego zakończenia. W kolejnej interpelacji Jan Stanisław Pietras zwraca się z prośbą o zamontowanie na przystanku tramwajowym Łagiewniki SKA05, znajdującym się przy ul. Zakopiańskiej w kierunku Borku Fałęckiego, dynamicznej tablicy informacyjnej (DIP) dla pasażerów. Wzdłuż całej trasy tramwajowej tablice DIP są zamontowane na każdym przystanku, a w roku 2023 mieszkańcy zostali poinformowani, że tablica zostanie zamontowana w najbliższym czasie. Radny prosi o szybkie i pozytywne załatwienie sprawy.

pokaż metkę
Autor: Agnieszka Biernacka-Szpunar
Osoba publikująca: KATARZYNA MALETA-MADEJSKA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2024-04-04
Data aktualizacji: 2024-04-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź