Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Co dalej z Planetą Lem, CORT pod Wawelem i rozbudową sieci ciepłowniczej

Przyszłość Planety Lem i Składu Solnego, uaktywnienie Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego pod Wawelem, budowa obiecanego chodnika wzdłuż Rzepakowej, nadzór nad sprzątaniem parku i czystością ulic, sytuacja w MPK oraz zasady rozbudowy miejskiej sieci ciepłowniczej – to tematy interpelacji złożonych do Prezydenta Miasta Krakowa przez radnych: Łukasza Maślonę, Michała Drewnickiego, Marka Hohenauera i Łukasza Gibałę.

Fot. materiały prasowe

Radny Łukasz Maślona interpeluje w sprawie przyszłości Planety Lem i Składu Solnego. Radny pyta na jakim etapie jest realizacja Planety Lem i czy jakiekolwiek środki finansowe zostały przekazane lub przyznane Gminie Miejskiej Kraków na realizację tej inwestycji. Radny informuje również, że w wyniku przeprowadzonych ankiet wśród mieszkańców ponad 90% krakowian opowiedziało się za stworzeniem w tej okolicy ogólnodostępnego terenu zielonego i apeluje o podjęcie mediacji pomiędzy różnymi grupami twórczymi zainteresowanymi zarówno dalszą działalnością Składu Solnego, najbliższym otoczeniem, jak i stworzeniem miejsca dla twórców literatury. W swojej kolejnej interpelacji radny porusza sprawę praktycznie nieczynnego i niewykorzystanego potencjału Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego pod Wawelem. Pisze, że krakowianie widzą tam przede wszystkim miejsce spotkań zarówno dla młodszych, jak i starszych, pełne zieleni, z dostępną kawiarnią i ofertą działań społeczno-kulturalnych. Łukasz Maślona prosi o informację, jakie działania w zakresie przywrócenia tej przestrzeni krakowianom podjęła spółka Kraków 5020, która obecnie zarządza tym terenem i czy możliwym jest także, aby procesie rewitalizacji uwzględnić cały plac Wielkiej Armii Napoleona, co do którego pojawiają się postulaty o nasadzenia drzew i zieleni. Radny porusza także problem małej dostępności miejskich toalet i braku programu współpracy w tym zakresie z prywatnymi przedsiębiorcami.

Radny Michał Drewnicki pyta w interpelacji o budowę chodnika i drogi rowerowej wzdłuż ulicy Rzepakowej, na co, według mieszkańców, zostało obiecane zabezpieczenie środków i rozpoczęcie procedury w tym roku. Radny pyta na jakim etapie znajduje się zadanie.

Łukasz Gibała składa do Prezydenta dwie interpelacje. W pierwszej porusza temat przeprowadzanych przez zarząd MPK S.A. rozmów z pracownikami, których celem ma być propozycja przejścia na tzw. ryczałt, który w opinii pracowników jest rozwiązaniem dla nich niekorzystnym. Wracać ma także temat wydłużenia czasu pracy kierujących ponad dotychczasowe 10 godzin. Radny stawia Prezydentowi wiele pytań związanych z ww. informacjami i stanem zarządzania spółką MPK S.A. i prosi o informację na jakim etapie jest zapowiadany audyt w spółce i kiedy wyniki tego audytu zostaną upublicznione. W kolejnej interpelacji radny porusza temat zasad rozbudowy miejskiej sieci ciepłowniczej, które biorąc pod uwagę koszty samych podłączeń oraz fakt, że mieszkańcy Krakowa likwidując piece na paliwa stałe ponoszą większe opłaty za ogrzewanie, zwłaszcza elektryczne, powinny być zredefiniowane. Radny uważa, że polityka władz miasta w kwestii rozbudowy sieci MPEC powinna być w jak największym stopniu nakierowana na interes mieszkańców i prosi o rozważenie zmiany zasad decydujących o partycypacji MPEC w kosztach rozbudowy sieci ciepłowniczej.

Radny Marek Hohenauer zwraca się z prośbą do Prezydenta o nadzór przez Zarząd Zieleni Miejskiej nad firmą mającą dbać o czystość terenu zielonego położonego pomiędzy Parkiem Reduta w Dzielnicy III, a Parkiem Złoty Wiek położonym w Dzielnicy XV. Radny informuje, że teren ten jest zaśmiecany i rzadko sprzątany, nieliczne kosze na śmieci bardzo często są przepełnione. Radny interpeluje również o nadzór nad firmami wykonującymi prace ziemne przy budowie linii tramwajowej KST IV „Tramwaj do Mistrzejowic”. Mieszkańcy skarżą się na częste zabrudzenie ulic Ks. Jancarza i Bohomolca ziemią spadającą z auta ciężarowych służących do jej przewozu, a po opadach atmosferycznych tworzy się na tych w jezdniach błoto, które nie jest sprzątane przez pracowników firm pracujących na budowie.

pokaż metkę
Autor: Agnieszka Biernacka-Szpunar
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2024-06-13
Data aktualizacji: 2024-06-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź