Kampania społeczna Kraków. Wszechświat możliwości.
Celem kampanii pn. Kraków. Wszechświat możliwości jest upowszechnianie wiedzy o samorządowych usługach, akcjach oraz programach społecznych, których odbiorcami są mieszkańcy Krakowa, a także o ciekawych inicjatywach i wydarzeniach odbywających się w mieście.
Kampania popularyzuje informacje zawarte w Instrukcji Obsługi 2023. Zawartość broszury stanowi podstawę merytoryczną działań promocyjno-edukacyjnych realizowanych w ramach czterech bloków tematycznych odpowiadającym czterem kolorom:
- zielony: zieleń/klimat/nowoczesność (maj)
- niebieski: nauka/technika (czerwiec)
- pomarańczowy: zdrowie/sport (sierpień)
- czerwony: tradycja/kultura/sztuka (wrzesień)
Mają one wzmocnić obraz Krakowa, jako miasta czerpiącego z tradycji, historii, rozwijającego się technologicznie, proklimatycznie, w którym jest miejsce na działania kreatywne, dbanie o rozwój fizyczny, kulturalny i intelektualny.
Jednocześnie kampania nawiązuje do obchodów roku kopernikańskiego, 45-lecia wpisania Starego Miasta w Krakowie na listę UNESCO oraz wspiera działania kampanii: Kraków w Formie i Kraków w dobrym klimacie.
Kampania będzie trwać od kwietnia do października.
Kampania ma charakter kampanii parasolowej i promuje inicjatywy prowadzone przez komórki, jednostki miejskie i spółki, akcentując integralność działań podejmowanych poprzez różne instytucje.
W ramach kampanii planowany jest udział w wydarzeniach plenerowych związanych tematycznie z poszczególnymi blokami kampanii. Podczas tych eventów będzie można wziąć udział w warsztatach oraz atrakcjach tematycznych, ale jednocześnie zasięgnąć informacji nt. funkcjonowania miasta i jego oferty dla mieszkańców. Piknikowy charakter wydarzeń ma sprzyjać integracji lokalnych społeczności oraz zachęcać mieszkańców do odwiedzenia sąsiednich rejonów miasta.