Wsparcie rozwoju krakowskiego rynku turystycznego: szyte na miarę
Zbyt niski poziom ruchu turystycznego w okresie pandemii COVID-19, w stosunku do zdolności przedsiębiorstw, w tym biur podróży, portu lotniczego, innych usługodawców turystycznych oraz pojemność obiektów noclegowych, wymaga wsparcia w celu ochrony miejsc pracy i odbudowy sprzedaży. Największe ryzyka to: brak przychodów, koszty, dług, zyskowność (rentowność i zwrot z aktywów). Należy przypuszczać, że proces odbudowy zabierze kilka lat. Nowa sytuacja dokonuje zmian w łańcuchach dostaw i stawia przedsiębiorstwa turystyczne przed koniecznością odbudowy i nawiązania nowych relacji biznesowych. Służą temu praktykowane dotychczas i innowacyjne narzędzia komunikacji marketingowej pozwalające na komercjalizację krakowskich produktów turystycznych. Leży to w interesie całej wspólnoty miasta i Małopolski. Indywidualizacja partnerów biznesowych na rynkach emisyjnych wymaga wsparcia sprzedawcy, dostosowanego do wskazanych przez niego narzędzi. Wsparciem dla komercjalizacji usług mogą być rozpoznawalne znaki jakościowe.
Jakie działania rekomendujemy?
- Inicjowanie i kreowanie innowacyjnych usług pakietowych
- Wsparcie rozwoju inwestycji publicznych i prywatnych.
- Partnerstwo samorządu z sektorem turystycznym
- Działania na rzecz podnoszenie jakości usług świadczonych przez przedsiębiorców sektora turystycznego
- Podnoszenie kompetencji poprzez transfer wiedzy.