Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Kampania „Dając pieniądze odbierasz dzieciństwo” trwa!

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Krakowie oraz Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej Parasol, realizujące Program Rewitalizacji Społecznej „Pod parasolem Kazimierza", kontynuują rozpoczętą przed wakacjami wraz z Urzędem Miasta Krakowa kampanię pod hasłem: „Dając pieniądze odbierasz dzieciństwo".

Działania prowadzone podczas akcji mają zwrócić uwagę na lokalny problem społeczny, jakim jest aktywne żebractwo dzieci i młodzieży na terenie Krakowa, a w szczególności na obszarze Rynku Głównego i Kazimierza.

Głównym celem kampanii jest przeciwdziałanie temu zjawisku, które wywiera negatywny wpływ na rozwój młodych ludzi. Akcja realizowana jest także z troski o wizerunek miasta oraz chęci zapobiegania negatywnym skutkom nagabywania o pieniądze mieszkańców oraz turystów.

Organizatorzy starają się dotrzeć nie tylko do osób, które w ten sposób „zarabiają" pieniądze na ulicy, jak również do tych, które je im dają. Uświadamiają, iż wręczanie nawet najmniejszych kwot wyrządza dzieciom krzywdę oraz uczy, że nie warto w przyszłości podejmować normalnej, legalnej pracy.

Prowadzona kampania na charakter edukacyjno-interwencyjny i obejmuje swoimi działaniami dwie grupy odbiorców. Streetwokerzy ze stowarzyszenia CPES Parasol docierają do żebrzących dzieci i młodzieży. Starają się przekazać im informację o zagrożeniach, płynących z tego sposobu pozyskiwania pieniędzy. Ponadto zachęcają młodych ludzi do uczestnictwa w projekcie, w ramach którego oferowana jest pomoc w postaci żywności oraz proponowane aktywne i bezpieczne spędzanie czas wolnego np. wyjścia do kina, teatru, na basen etc. Drugą grupę odbiorców stanowią mieszkańcy, turyści, restauratorzy oraz właściciele lokali na terenie Rynku Głównego oraz Kazimierza. Wśród tej grupy pracownicy socjalni MOPS oraz streetworkerzy rozpowszechniają ulotki informacyjne, mające na celu poszerzenie wiedzy na temat problemu żebractwa dzieci oraz wzbudzenie współodpowiedzialności za ograniczenie tego zjawiska.

Akcja ma charakter lokalny i współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Działania prowadzone w ramach kampanii potrwają do 31 grudnia 2012 roku. (JD)

pokaż metkę
Osoba publikująca: ANNA WAŚKOWSKA
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2012-11-13
Data aktualizacji: 2012-11-13
Powrót

Zobacz także

Znajdź