Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zmiany w sygnalizacji na przejściach przez Aleje

Dłuższe zielone światło dla pieszych i większa przepustowość jezdni - to wyniki testów na przejściu przez Aleje koło AGH. Rozwiązanie takie ma być stosowane także w innych miejscach.


Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu jest zadowolony z wyników próbnego wydłużenia zielonego światła dla pieszych na al. Trzech Wieszczów na wysokości AGH. Chodziło o to, by umożliwić przejście "na raz" przez obie jezdnie. Dlatego zdecydowano się na wydłużenie fazy zielonego światła dla pieszych do 25 sekund. Takie rozwiązanie zaniepokoiło jednak część kierowców, którzy obawiali się, że dłuższe zielone światło dla pieszych spowoduje większe korki na i tak już zapchanych alejach. Ale po zakończeniu testów ZIKiT chwali się, że nowe rozwiązanie nie tylko nie utrudnia ruchu samochodów, ale nawet zwiększa przepustowość jezdni.

Badania były prowadzone przez trzy dni, ich wyniki porównano do analogicznego okresu sprzed zmian. Z danych ZIKiT wynika, że al. Mickiewicza w kierunku Czarnowiejskiej pokonuje w godzinach szczytu nawet o 185 samochodów więcej niż wcześniej. Lepiej jest też w godzinach porannego szczytu, kiedy przepustowość drogi w kierunku ul. Piłsudskiego zwiększyła się o 173 samochody.

ZIKiT zapowiada, że taki układ świateł w tym miejscu zostanie utrzymany. Wyjątkiem będzie czas rozgrywania meczów na stadionie Wisły. Wtedy bowiem sygnalizacja będzie przyznawała priorytet samochodom wyjeżdżającym na aleje z ul. Reymonta.

Wydłużenie zielonego światła może być niedługo testowane jeszcze w dwóch miejscach na alejach: na wysokości ul. Piłsudskiego i pl. Inwalidów. Zanim jednak zielone światło dla pieszych zostanie w tych miejscach wydłużone, ZIKiT najpierw przeprowadzi symulacje komputerowe natężenia ruchu po planowanych zmianach.
Mateusz Żurawik
pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2010-11-25
Data aktualizacji: 2010-11-25
Powrót

Zobacz także

Znajdź