Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Młodzi dla klimatu!

Miejska kampania „Kraków w dobrym klimacie” nabiera tempa. Przyszedł czas na realizację trzech zwycięskich projektów klimatycznych, które powstały podczas ubiegłorocznego młodzieżowego maratonu „Youth.Krak.Hack. W dobrym klimacie”.

Hakaton baner ogólny
Fot. materiały UMK

Opracowane projekty mają charakter edukacyjny i informacyjny. Kształtują wśród mieszkańców Krakowa postawy proklimatyczne, odnosząc się przy tym do rekomendacji Krakowskiego Panelu Klimatycznego.

Trzy najlepsze projekty zrealizuje miasto, włączając je jednocześnie w całoroczną kampanię „Kraków w dobrym klimacie”.

Zwycięzcą maratonu został projekt: „Idźże w retroklimat”, który w swoich założeniach skupia się na międzypokoleniowym przeciwdziałaniu i ograniczaniu nadmiaru konsumpcji, propagując przy tym rozsądne korzystanie z nieodnawialnych zasobów naturalnych.

„Idźże w retroklimat” grafika

 

Drugie miejsce zajął projekt „Dziecinnie prosty przepis na przyszłość”. To kampania, która proponuje szereg działań edukacyjnych w zakresie żywienia roślinnego wśród krakowskich rodzin z dziećmi.

„Dziecinnie prosty przepis na przyszłość”

 

Ostatnim projektem jest „Ekokalendarz”, czyli pierwszy krakowski kalendarz świadomości klimatycznej, którego zadaniem jest przeciwdziałanie bierności ekologicznej. 

„Ekokalendarz”

 

Przypominamy, miejska kampania „Kraków w dobrym klimacie” została podzielona na cztery tematyczne działy, skupiające się wokół najistotniejszych elementów życia, tzw. żywiołów: powietrze, ogień i energia, woda oraz ziemia i gleba:

  • SegregujeMY – dotyczącego gospodarowania odpadami
  • SadziMY – traktującego o miejskiej zieleni
  • OszczędzaMY – poruszającego ważną kwestię oszczędnego gospodarowania wodą
  • OddychaMY – skupiającego się na temacie jakości powietrza i ekologicznym transporcie

W ciągu roku zaplanowano wiele wydarzeń i niecodziennych inicjatyw, wpisujących się w tematykę kampanii.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-03-10
Data aktualizacji: 2022-04-26
Powrót

Zobacz także

Znajdź