Zmiana organizacji ruchu w Mistrzejowicach i Bieńczycach
Grupa radnych złożyła w Kancelarii Rady Miasta Krakowa projekt rezolucji w sprawie zmiany organizacji ruchu, modernizacji i przebudowy dróg w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc.

Druk nr 510-R skierowany został do Prezydenta Miasta Krakowa. W projekcie rezolucji opisano problemy komunikacyjne w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc. W apelu do Prezydenta zawarto prośbę o przedstawienie harmonogramu i realizację zadań: przebudowy ul. Okulickiego do parametrów zgodnych z koncepcją (2 pasy ruchu w każdym kierunku); budowy zjazdu z ul. Mikołajczyka na ul. Okulickiego; budowy łącznika ul. Łopackiego z ul. Okulickiego; przywrócenie dwóch pasów ruchu w każdym kierunku na ul. Mikołajczyka; przywrócenie dwóch pasów ruchu na wjazdach na rondo Hipokratesa; rewizji organizacji ruchu na al. Andersa; przedłużenia ul. Powstańców od ul. Piasta Kołodzieja do ul. Morcinka; przedłużenia linii tramwajowej z pętli Piastów pod przystanek kolejowy Kraków - Piastów oraz współpracy z powiatem krakowskim i gminą Zielonki w celu budowy parkingu P+R w okolicy.
- Zmiany w organizacji ruchu wprowadzone w ostatnich latach w rejonie Mistrzejowic i Bieńczyc doprowadziły do poważnych problemów komunikacyjnych. Z powodu ograniczenia przepustowości głównych dróg poprzez sztuczne zawężenie ich do jednego pasa wąskie osiedlowe uliczki, takie jak ul. Samorządowa, zostały przeciążone ruchem tranzytowym, co burzy spokój mieszkańców, stwarza zagrożenie bezpieczeństwa oraz negatywnie wpływa na jakość powietrza, generując hałas, smog i spaliny. Zwężenie pasów ruchu na ul. Mikołajczyka oraz rondzie Hipokratesa wywołało gigantyczne korki, które wcześniej nie występowały. Decyzja spowodowała połączenie się potoków samochodów i autobusów jadących w dwóch różnych kierunkach w jeden pas ruchu - przed zmianami korki występowały jedynie na prawym pasie Mikołajczyka, natomiast lewy był przejezdny i pozwalał na szybki przejazd w inne części Mistrzejowic i dalej w stronę Prądnika Czerwonego. Zwężenie spowodowało, że wszyscy stoją, a korki tworzą się już od Placu Bieńczyckiego (ok. 2 km długości). Kierowcy tracą czas, pieniądze i nerwy, a mieszkańcy osiedli odczuwają uciążliwości związane z hałasem i zanieczyszczeniami. Równocześnie od wielu lat nie mogą zakończyć się wstępne procedury przebudowy kluczowych dróg i węzłów drogowych. Powoduje to sytuację, że mimo intensywnego rozwoju tej części miasta system drogowy został zapomniany przez władze miasta, a zwiększające się potrzeby zignorowane – piszą radni w uzasadnieniu do projektu rezolucji.
Projektodawcy uważają, że podjęcie wymienionych działań jest konieczne, aby przywrócić płynność ruchu, poprawić bezpieczeństwo, ograniczyć negatywny wpływ na środowisko i poprawić jakość życia mieszkańców dwóch dużych dzielnic Krakowa - Mistrzejowic i Bieńczyc.
Projekt rezolucji podczas sesji w trybie jednego czytania przedstawią radni Michał Drewnicki i Włodzimierz Pietrus.