Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Informacja archiwalna

Seminarium "Działalność pedagogiczna przedszkola a podstawa programowa - niepokoje i realia"

Prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska oraz miesięcznik BLIŻEJ PRZEDSZKOLA zapraszają na seminarium „Działalność pedagogiczna przedszkola a podstawa programowa - niepokoje i realia”, która odbędzie się 28 lutego 2011 r., w godz. 10.30 – 16.15, w Auditorium Maximum UJ, ul. Krupnicza 33.
Termin: 28 lutego 2011 r.
Osoba kontaktowa Robert Halik, Redaktor naczelny
Telefon: 12 631 04 10
Fax: 12 262 50 34
Email: centrum@blizejprzedszkola.pl
WWW: www.blizejprzedszkola.pl

Chcesz prawidłowo i skutecznie przeprowadzić diagnozę przedszkolaka?

  • Nie czujesz się pewnie w przełożeniu treści kształcenia na konkretne działania pedagogiczne związane z obszarami objętymi w nowej podstawie programowej?
  • Chcesz właściwie odczytywać cele i treści kształcenia zawarte w podstawie programowej?
  • Albo gubisz się w dokumentacji, którą musisz prowadzić?
    To seminarium jest dla Ciebie!

O standardach i wynaturzeniach diagnozy przedszkolnej.
Podczas wykładu prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska opowie o potrzebie diagnozy przedszkolnej i oczekiwaniach jakie ma ona spełniać oraz omówi wady narzędzi diagnostycznych opracowanych w pośpiechu i ze słabą znajomością zasad ich konstruowania.  Opowie także o kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci, które tego potrzebują jako konsekwencji przeprowadzonej diagnozy pedagogicznej. Wykład dotyczyć będzie również warunków w jakich można przeprowadzać diagnozę, sposobów konstruowania programów diagnostycznych oraz prowadzenia zajęć dydaktyczno -  wyrównawczych

O trudach w realizacji nowej podstawy programowej.
Podczas wykładu Ewa Zielińska omówi dokładnie kłopoty z właściwym odczytaniem celów i treści kształcenia oraz komentarzy metodycznych, przedstawi szczegółowo proporcje zagospodarowania czasu dla głównych form dziecięcej aktywności w rozliczeniu tygodniowym (zabawa dowolna, zajęcia dydaktyczne, pobyt na powietrzu), wskaże obszary nadinterpretacji nowej podstawy programowej, zapozna z zadaniami nauczycieli w zakresie prowadzenia obowiązującej dokumentacji (planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej, zapisy w dzienniku i rejestrowanie odbytych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi według opracowanych programów indywidualnych), a także przedstawi krok po kroku trudności z przełożeniem treści kształcenia na konkretne działania pedagogiczne związane z obszarami objętymi w nowej podstawie programowej – m.in. kształtowanie umiejętności społecznych, gotowości do nauki czytania i pisania, a także edukacji matematycznej.


Więcej informacji na stronie: www.blizejprzedszkola.pl

Organizator:

Miesięcznik BLIŻEJ PRZEDSZKOLA