Seminarium "Działalność pedagogiczna przedszkola a podstawa programowa - niepokoje i realia"
Termin: | 28 lutego 2011 r. |
Osoba kontaktowa | Robert Halik, Redaktor naczelny |
Telefon: | 12 631 04 10 |
Fax: | 12 262 50 34 |
Email: | centrum@blizejprzedszkola.pl |
WWW: | www.blizejprzedszkola.pl |
Chcesz prawidłowo i skutecznie przeprowadzić diagnozę przedszkolaka?
- Nie czujesz się pewnie w przełożeniu treści kształcenia na konkretne działania pedagogiczne związane z obszarami objętymi w nowej podstawie programowej?
- Chcesz właściwie odczytywać cele i treści kształcenia zawarte w podstawie programowej?
- Albo gubisz się w dokumentacji, którą musisz prowadzić?
To seminarium jest dla Ciebie!
O standardach i wynaturzeniach diagnozy przedszkolnej.
Podczas wykładu prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska opowie o potrzebie diagnozy przedszkolnej i oczekiwaniach jakie ma ona spełniać oraz omówi wady narzędzi diagnostycznych opracowanych w pośpiechu i ze słabą znajomością zasad ich konstruowania. Opowie także o kształtowaniu gotowości szkolnej u dzieci, które tego potrzebują jako konsekwencji przeprowadzonej diagnozy pedagogicznej. Wykład dotyczyć będzie również warunków w jakich można przeprowadzać diagnozę, sposobów konstruowania programów diagnostycznych oraz prowadzenia zajęć dydaktyczno - wyrównawczych
O trudach w realizacji nowej podstawy programowej.
Podczas wykładu Ewa Zielińska omówi dokładnie kłopoty z właściwym odczytaniem celów i treści kształcenia oraz komentarzy metodycznych, przedstawi szczegółowo proporcje zagospodarowania czasu dla głównych form dziecięcej aktywności w rozliczeniu tygodniowym (zabawa dowolna, zajęcia dydaktyczne, pobyt na powietrzu), wskaże obszary nadinterpretacji nowej podstawy programowej, zapozna z zadaniami nauczycieli w zakresie prowadzenia obowiązującej dokumentacji (planowanie pracy wychowawczo-dydaktycznej, zapisy w dzienniku i rejestrowanie odbytych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z dziećmi według opracowanych programów indywidualnych), a także przedstawi krok po kroku trudności z przełożeniem treści kształcenia na konkretne działania pedagogiczne związane z obszarami objętymi w nowej podstawie programowej – m.in. kształtowanie umiejętności społecznych, gotowości do nauki czytania i pisania, a także edukacji matematycznej.
Więcej informacji na stronie: www.blizejprzedszkola.pl