Komunikat archiwalny

Małopolska promuje turystykę religijną

W ostatnich latach w Krakowie i całej Małopolsce znacznie wzrosło obserwuje zainteresowanie turystyką religijną. W 2011 r. do naszego miasta przyjechało aż 1 mln 200 tys. turystów religijnych, czyli o ponad pół mln więcej niż w roku 2009. Tym razem religijno-kulturowe bogactwa Krakowa i Małopolski zaprezentowano w sercu Hiszpanii. 17 października w Madrycie ponad 30 przedsiębiorców i dziennikarzy wzięło udział w warsztatach adresowanych do hiszpańskiej branży turystycznej połączonych z prezentacją oferty turystyki religijnej Małopolski.

Małopolska promuje turystykę religijną
Fot. Magiczny Kraków

Hiszpański workshop został zorganizowany w ramach projektu unijnego „Promocja oferty turystyki religijnej Małopolski na arenie międzynarodowej". Stanowił element kampanii podnoszącej konkurencyjność Małopolski poprzez wykreowanie wizerunku regionu i marki Krakowa jako europejskiego centrum religijnego.

Religijny potencjał Małopolski został zaprezentowany w Hiszpanii nie bez powodu. Z tego kraju przyjeżdża do regionu największy odsetek pielgrzymów, a podróże hiszpańskich turystów są coraz częściej motywowane religijnie. W 2011 r. cel religijny przyjazdu do regionu deklarowało 4,4 % wszystkich zagranicznych turystów przy 2,2 % rok wcześniej. Władze Krakowa i województwa pragną wykorzystać istniejący religijno-kulturowy potencjał, co zdecydowanie zwiększy ruch turystyczny i tym samym spowoduje wzrost gospodarczy regionu.

Do małopolskich atrakcji religijnych zalicza się ponad 120 sanktuariów o randze krajowej, międzynarodowej i ponadregionalnej, na czele z największym centrum światowego kultu Bożego Miłosierdzia - Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w krakowskich Łagiewnikach. Małopolska jak żaden inny region może poszczycić się tak dużą liczbą miejsc związanych z postacią Jana Pawła II.

W przyszłym roku w trasę po Europie ruszy Mobilne Muzeum Jana Pawła II - akcja promocyjna Krakowa i Małopolski odbędzie się w europejskich centrach religijnych (Loreto, San Giovanni Rotondo, Fatima, Lourdes, Santiago de Compostela). W projekcie założono ponadto przygotowanie workshopu branżowego w Mediolanie oraz organizację w Krakowie międzynarodowej konferencji „Turystyka religijna jako element integracji międzykulturowej".

Projekt „Promocja oferty turystyki religijnej Małopolski na arenie międzynarodowej", realizowany przez Gminą Miejską Kraków i Województwo Małopolskie, otrzymał dofinansowanie z Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.

Pokaż metkę
Autor: KATARZYNA FIEDOROWICZ
Osoba publikująca: ANNA WAŚKOWSKA
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Zobacz także