Biznes rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zapłacili podatki w Krakowie

13 078 nowych podatników i blisko 21 mln zł dodatkowych pieniędzy w budżecie miasta – to efekt tegorocznej kampanii informacyjno-promocyjnej, zachęcającej mieszkańców Krakowa do płacenia podatków w naszym mieście. Jest to największy wzrost od początku akcji (czyli od 2012 roku). Wyniki akcji podatkowej podsumował w czwartek (17 września) Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Bogusław Kośmider.  

Szacuje się, że w Krakowie mieszka ok. 150 000 osób płacących podatki poza stolicą Małopolski. 1 osoba płacąca podatek PIT to korzyść dla budżetu Krakowa rzędu około 1600 zł. W latach 2014 - 2015 przybyło 13 078 osób płacących podatki w Krakowie (wzrost o 2,27 %). Analizy przeprowadzono w oparciu o dane liczbowe przekazane przez: Izbę Skarbową w Krakowie, Wydział Spraw Administracyjnych UMK oraz Wydział Informatyki UMK.

Najwięcej podatników zarejestrowało się w Krakowie z Dzielnicy II Grzegórzki – 803, IV Prądnik Biały - 1313, III Prądnik Czerwony - 1819, XIII Podgórze – 1743, X Swoszowice – 2099. Największy procentowy wzrost liczby podatników w stosunku do liczby mieszkańców zanotowano w Dzielnicach: II Grzegórzki (wzrost o 3,22 %), III Prądnik Czerwony (wzrost o 4,75%), XIII Podgórze (wzrost o 6,32%).

W sumie, w latach 2012 - 2015 liczba nowych podatników wzrosła o 35 526, kwota wpływów do budżetu to ok. 58 617 900 zł.

W ramach kampanii informacyjno-promocyjnej pojawiło się w przestrzeni miejskiej 100 billboardów oraz 80 citylightów. Akcja reklamowa prowadzona była w Internecie oraz mediach społecznościowych. Przez cały czas trwania kampanii aktywna była tematyczna zakładka na miejskiej stronie internetowej (www.krakow.pl/podatki) zawierająca szczegółowe informacje dotyczące tego co zrobić, by móc odprowadzać podatek w Krakowie. W telewizji autobusowej BUS TV emitowane były spoty, a na ekranach automatów Krakowskiej Karty Miejskiej wyświetlane plansze informacyjno-reklamowe. Spoty pojawiły się w TAURON Arenie Kraków oraz podczas Cracovia Maratonu.

W kwietniu po Krakowie jeździł tramwaj oklejony grafiką kampanijną. Rozdystrybuowano 30 000 ulotek. Kluczowym elementem akcji był namiot konsultacyjny, który stanął przy pl. Wszystkich Świętych od 24 do 30 kwietnia. Krakowianie mogli skorzystać z darmowej porady eksperta w zakresie wypełnienia formularza PIT za 2014 r.

Hasłem przewodnim tegorocznej kampanii było: PIT w Krakowie – dobrze się składa! Główny przekaz dopełniało podhasło: Zobacz, co może Twój podatek. Obok rysunkowych bohaterów na projektach można było zobaczyć wybrane krakowskie inwestycje z ostatnich lat, zrealizowane w części również z wpływów z tytułu podatku PIT – TAURON Arena Kraków, Centrum Kongresowe ICE Kraków, nowoczesny tramwaj NGT8 oraz boisko  wielofunkcyjne w Witkowicach. Tegoroczna akcja informacyjno-promocyjna zachęcająca do rozliczania się z podatku PIT na terenie Krakowa to już czwarta kampania realizowana przez miasto. Cała akcja promocyjna kosztowała 160 000 zł. Koncepcję graficzną tegorocznej kampanii opracowała Grupa Reklamowa Niedzielski.

W kolejnym roku akcja będzie prowadzona dwutorowo. Pierwszym kierunkiem będzie kontynuacja dotychczasowych sprawdzonych działań jak szeroka promocja. Drugi to wdrożenie nowych projektów jak Krakowska Karta Mieszkańca. W programie „Płać podatki w Krakowie” KKM powinna pojawić się już 2016 roku i stać się jego integralną częścią.

pokaż metkę
Autor: JOANNA DUBIEL
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2015-09-17
Data aktualizacji: 2015-09-18
Powrót

Zobacz także

Znajdź