Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Krakowska orkiestra zachwyciła Wersal

Występ krakowskiej orkiestry Capelli Cracoviensis w Opèra Royal we Francji okazał się wielkim sukcesem. Świadczyły o tym nie tylko owacje na stojąco i okrzyki zachwytu publiczności, ale także recenzje, które ukazały się po wersalskiej premierze koncertowej wersji opery Giovanniego Battisty Pergolesiego Adriano in Siria.

„Wersja koncertowa [Adriano in Siria Pergolesiego] upewniła nas, że zapowiadana na wiosnę przyszłego roku płyta bez wątpienia zajmie pierwsze miejsce w dyskografii kompozytora. Zacznijmy od pochwał pod adresem Capelli Cracoviensis pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa. […] Był żar bez zbędnego grzmienia, żar ufny w jakość tej muzyki, grzmiące basso continuo, a całość doskonale skoordynowana. […] Jednym słowem – czekamy na płytę!”

Guillaume Saintagne, 7 grudnia 2015 r.
http://www.forumopera.com/adriano-in-siria-pergolesi-versailles-pergolese-a-lopera-enfin-rehabilite

 

„Wersja koncertowa [Adriano in Siria Pergolesiego], wystawiona w Wersalu […] zapisze się jako piękne przeżycie, wdzięczne i wytworne, docenione przez publiczność. Główny autor tego sukcesu, orkiestra Capella Cracoviensis pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa, jest prawie skończenie doskonała. Jest to cud równowagi, doskonale zgrany z piękną, ciepła akustyką Opery Królewskiej i góruje jak główna postać opery seria. Wielka różnorodność kolorystki i akcentów, wspaniale dopasowana do muzyki Pergolesiego, subtelne wariacje natężeń i delikatne legato najbardziej przyczyniają do powstającego wrażenia elegancji.”

Jean Luc Izard, 6 grudnia 2015 r.
http://operaphile.over-blog.com/2015/12/4-decembre-2015-adriano-in-siria-pergolese-a-versailles.html?utm_source=_ob_share&utm_medium=_ob_facebook&utm_campaign=_ob_header_bar

 

„Wersja koncertowa [Adriano in Siria Pergolesiego] wystawiona w Operze Królewskiej w Wersalu odznacza się udziałem świetnej orkiestry, która – pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa – podkreśla brzmienie głosów, począwszy od żywej, błyskotliwej i miłej dla ucha uwertury aż po recytatywy, którym towarzyszy ta muzyka, z czułością i szacunkiem odnosząca się do głosów. To bardzo „czysta” i najwłaściwsza muzyka, chwilami słodka, chwilami podniosła i nostalgiczna,  podnosząca duszę ludzką ku wzniosłości i istniejąca sama w sobie.”

Anne-Laure Faubert, 6 grudnia 2015 r.

https://bachtrack.com/critique-pergolesi-adriano-in-siria-jan-tomasz-adamus-capella-cracoviensis-franco-fagioli-opera-royal-versailles-decembre-2015

 

„Po uwerturze, która szczególnie podkreśla barokowy charakter Capelli Cracoviensis pod dyrekcją Jana Tomasza Adamusa, z lekko brzmiącymi blachami (dwa rogi po prawej stronie orkiestry), potem po delikatnym acz dobitnym wejściu znakomitego rosyjskiego kontratenora Artema Krutko (Adriano) jesteśmy już całkowicie oczarowani muzyką Pergolesiego, prędką, naglącą i majestatyczną w repryzie początkowej sinfonii.”

François Cavaillès, anaclase.com, 4 grudnia 2015 r.

http://www.anaclase.com/chroniques/giovanni-battista-pergolesi

 

Więcej informacji:

capellacracoviensis.pl

facebook.com/capella.cracoviensis

twitter.com/capella_krk

 

muzykaklasycznawkrakowie.pl

theatrummusicum.pl

kromerfestival.pl

operarara.pl

pokaż metkę
Autor: KATARZYNA KRASOŃ
Osoba publikująca: Tomasz Stankiewicz
Podmiot publikujący:
Data publikacji: 2015-12-16
Data aktualizacji: 2015-12-16
Powrót

Zobacz także

Znajdź