O komunikacji miejskiej w aplikacji „O!strzegator”
Aplikacja mobilna „Ostrzegator” została uruchomiona w 2016 roku. Od tego momentu służy mieszkańcom Krakowa. Obecnie ma około 49 tys. użytkowników. Do tej pory aplikacji używali w dużej mierze kierowcy, a teraz będzie służyła pasażerom komunikacji miejskiej.
Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu przychylił się do licznych próśb ze strony podróżnych i od teraz w aplikacji, w kategorii „Transport i komunikacja” będą dostępne informacje dotyczące komunikacji miejskiej. Będą one pobierane z dwóch źródeł: profilu ZIKiT na Twitterze i profilu MPK SA Kraków na Twitterze. Dzięki niej pasażer dowie się o wstrzymaniu bądź przywróceniu ruchu tramwajowego oraz autobusowego w mieście. Aplikacja jest bardzo przyjazna – użytkownik sam dodaje lokalizacje, dla których mają przychodzić mu powiadomienia.
Aplikacja jest w pełni anonimowa (nie wymaga rejestracji), bezpłatna i nie zawiera reklam. System nie pobiera, nie przetwarza i nie gromadzi informacji o użytkownikach aplikacji. Zawiera takie kategorie jak: „Transport i komunikacja”, „Awarie”, „Jakość powietrza w Twojej okolicy”, „Ostrzeżenia meteorologiczne i hydrologiczne”, „Wydarzenia w Twoim mieście”.
W zeszłym roku została wzbogacona o możliwość dodawania zgłoszeń przez mieszkańców: akty wandalizmu; uszkodzenia oznakowania dróg; awaria oświetlenia; uszkodzenia nawierzchni ulicy lub chodnika – za pomocą ikonki „dzwonek alarmowy”.
Aplikację na urządzenia z systemem Android można pobrać tutaj a na urządzenia z systemem iOs tutaj.