Komunikacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Od 1 sierpnia tańsze bilety dla posiadaczy Karty Krakowskiej

Praca na dwie zmiany, od godz. 6.00 do 22.00, ok. 35 osób na jednej zmianie – tak funkcjonuje zespół w Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacyjnym SA w Krakowie, który od 2 lipca zajmuje się rozpatrywaniem wniosków mieszkańców i podatników o Kartę Krakowską. Tam również odbywa się drukowanie plastikowych nośników Karty Krakowskiej, nadawanie uprawnień Karty Krakowskiej na innych nośnikach, np. Krakowskiej Karcie Miejskiej, oraz przygotowywanie ich do wysyłki. Każdego dnia weryfikowanych jest ok. 2 tys. wniosków.

Fot. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie

Wszystkie osoby, które mają problem ze złożeniem wniosku mogą liczyć na pomoc specjalnie uruchomionej infolinii. Telefony mieszkańców od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00-20.00 odbiera sześć osób. Każdego dnia jest to ok. 400 rozmów przychodzących i ponad 400 rozmów wychodzących. W piątek, 27 lipca, rozmów wychodzących było jeszcze więcej, bo prawie 500. Jak wynika ze statystyk w ok. 70 proc. przypadków czas oczekiwania na rozmowę wyniósł tego dnia mniej niż jedną minutę.

Zespół zajmujący się reklamacjami stara się na bieżąco pomagać tym osobom, których wnioski nie zostały jeszcze pozytywnie zweryfikowane. Dzieje się tak z powodu błędów popełnianych podczas wypełniania wniosku.

Najczęstsze błędy to:

  1. nieprawidłowe zdjęcie (m.in. zdjęcia grupowe, z zasłoniętą twarzą, zdjęcie w ciemnych okularach, zdjęcie flagi klubu sportowego, zdjęcia zwierząt)
  2. błędny adres e-mail
  3. nieprawidłowy PESEL
  4. brak zgody na przetwarzanie danych osobowych

Okazuje się, że błędy najczęściej popełniają osoby, które składają wnioski papierowe. Potwierdzają to statystyki, reklamacje dotyczą bowiem ok. 7 proc. wniosków składanych w wersji papierowej.

Do 31 lipca zostało już złożonych ponad 62 000 wniosków, co dotyczy ok. 75 000 mieszkańców, w tym dzieci (wniosek o Kartę Krakowską składają osoby dorosłe, ale mogą do niego dołączyć dzieci, które nie skoczyły 18 lat). Osoby, które posiadają już uprawnienia wynikające z Karty Krakowskiej od 1 sierpnia mogą kupić tańsze bilety.

Warto pamiętać, że ulgi dotyczą zakupu biletów okresowych normalnych i ulgowych na jedną linię, dwie linie, całą sieć w strefie I (miasto Kraków) oraz biletu semestralnego. Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Krakowa tańszy bilet można nabyć jednorazowo maksymalnie na trzy miesiące. Aby zwrócić na to uwagę mieszkańców, na ekranie we wszystkich automatach Krakowskiej Karty Miejskiej bilety na 1, 2 i 3 miesiące oraz bilet semestralny będą wyróżnione innym kolorem (czerwonym lub niebieskim). Na tym samym ekranie będzie o tym także informował mieszkańców specjalny napis.

Osoby, które wybrały wersję mobilną Karty Krakowskiej będą kupować bilet logując się na stronie internetowej kk.krakow.pl. Po zalogowaniu wystarczy wybrać zakładkę „Bilety”, a następnie „Zakup biletów”. Po wyborze rodzaju i daty ważności biletu trzeba dokonać płatności wykonując polecenia, które pojawiają się na ekranie. Po zaksięgowaniu płatności pozostaje jeszcze tylko zalogowanie się na swoje konto na smartfonie i powiązanie opłaconego biletu z tym urządzeniem. Od tego momentu to smartfon staje się nośnikiem biletu okresowego. Podczas kontroli wystarczy zalogować się w telefonie na swoje konto i wybrać opcję „Kontrola biletów”. Wkrótce wersja mobilna Karty Krakowskiej będzie dostępna w formie aplikacji.

Szczegółowe instrukcje zakupu biletów w automatach i w wersji mobilnej znajdą się m.in. na stronie internetowej kk.krakow.pl.


Karta Krakowska – instrukcja zakupu biletu okresowego w automatach KKM:


Karta Krakowska – instrukcja zakupu biletu okresowego przez internet:

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2018-08-01
Data aktualizacji: 2018-08-01
Powrót

Zobacz także

Znajdź