Tramwaje wróciły na trasę do Pleszowa
W czwartek, 18 października, przywrócony został ruch tramwajowy na odcinku od kopca Wandy do pętli w Pleszowie. W związku z tym zostały wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
- linia nr 10 - została przywrócona na stałą trasę do Pleszowa.
- linia nr 21 - nadal kursuje po dotychczasowej skróconej trasie: Os. Piastów - Kopiec Wandy.
- linia nr 710 – zastępcza linia autobusowa została zlikwidowana.
- linie nr 111, 131, 141, 161, 171, 181, 271 - zostały wprowadzone korekty rozkładów jazdy, mające na celu dostosowanie godzin odjazdów do rozkładu jazdy linii nr 10.
Przystanek tramwajowy „Giedroycia” do odwołania jest nieczynny. Ponadto, w związku z pozostawieniem funkcjonowania pętli autobusowej w dotychczasowej, tymczasowej lokalizacji, przystanek tramwajowy dla wysiadających i wsiadających jest tymczasowo zlokalizowany na docelowym peronie dla wysiadających. Perony przystankowe, docelowo mające pełnić funkcję „dla wsiadających” do odwołania pozostają nieczynne.
Zasady zachowania ważności biletów okresowych:
Bilety okresowe wykupione na linię nr 21 zachowują ważność na trasie stałej tej linii, a ponadto:
- na trasie linii nr 10 na odcinku Pleszów - Plac Centralny im. R. Reagana;
- na trasie linii nr 123, 163, 193 na odcinku Os. Na Skarpie - Struga;
- na trasie linii nr 174 na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana – Kombinat;
- na trasie linii nr 211 na odcinku Pleszów - Kombinat.
Wzdłuż ulicy Igołomskiej nadal prowadzone są prace związane ze wzmacnianiem podłoża pod ulicą oraz odwodnieniem gruntów.
Inwestycja związana z rozbudową ulicy Igołomskiej w ramach drugiego etapu zakłada przebudowy odcinka od ulicy Brzeskiej do skrzyżowania Igołomskiej z ulicą Giedroycia oraz torowiska tramwajowego na pętli tramwajowej Pleszów z torowiskiem w ciągu ulicy Igołomskiej. Linia tramwajowa została zmodernizowana kilka miesięcy temu, wtedy też odbyły się pierwsze przejazdy techniczne, które zakończyły się pozytywnym wynikiem. Jednak wznowienie ruchu tramwajowego wymagało wykonania dodatkowych robót nieprzewidzianych w pierwotnym projekcie oraz uzyskania niezbędnego pozwolenia na użytkowanie.
Obecnie ul. Igołomska rozbudowywana jest do dwóch pasów ruchu w każdym kierunku na odcinku od skrzyżowania ul. Giedroycia (rejon spalarni odpadów) do ul. Brzeskiej. Modernizacja jezdni południowej zakończy się za kilka tygodni, później prace zostaną przeniesione na jezdnię północną tak, by ruch samochodów w obu kierunkach został utrzymany. Przewidywany termin ukończenia inwestycji, z uwagi na prowadzone dodatkowe prace odwodnieniowe, to maj 2020 roku.