Sport i Zdrowie rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Michał Kościuszko promuje Kraków

Już po raz drugi Miasto Kraków podpisało umowę o współpracy z kierowcą rajdowym Michałem Kościuszką. Sportowiec będzie promował stolicę Małopolski w ramach projektu „Kraków – Miasto Mistrzów” („Krakow – the city of champions”).

Michał Kościuszko był pierwszym sportowcem, z którym w 2010 roku zawarto porozumienie w ramach projektu „Kraków – Miasto Mistrzów” (którego celem jest rozsławienie miasta na całym świecie dzięki współpracy z wybitnymi krakowianami). We wtorek (2 marca) Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski podpisał z kierowcą rajdowym kolejną umowę, która będzie dotyczyć współpracy w 2011 roku.

„Kontynuujemy realizację projektu z Michałem Kościuszką ponieważ zależy nam na promocji miasta poprzez sport. Imprezy sportowe, ze względu na swój masowy charakter oraz dużą medialność mają ogromny potencjał promocyjny, którego w żadnym wypadku nie można zignorować” – mówił, podczas briefingu po podpisaniu umowy, Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski.

„To wspaniałe móc po raz kolejny reprezentować swoje miasto. Mam nadzieję, że będą Państwo mieli okazję widzieć logo Krakowa wielokrotnie na podium Mistrzostw Świata – powiedział Michał Kościuszko.

Dlaczego Kraków stawia na Michała Kościuszkę? To Rajdowy Wicemistrz Świata w klasyfikacji JWRC w sezonie 2009. Jest pierwszym i jedynym jak dotąd polskim kierowcą rajdowym, który odniósł zwycięstwo w Mistrzostwach Świata. Od roku 2010 reprezentuje barwy zespołu LOTOS Dynamic, w których trzykrotnie stawał na podium w klasyfikacji SWRC. W sezonie 2008 i 2009 reprezentując barwy fabrycznego zespołu Suzuki Sport Europe, w którym wraz z Maćkiem Szczepaniakiem startował samochodem Suzuki SWIFT Super 1600, triumfował w klasyfikacji JWRC podczas Rajdu Sardynii 2008 oraz stanął na najwyższym stopniu podium w sezonie 2009 w Rajdzie Argentyny i Rajdzie Portugalii. Jest także dwukrotnym mistrzem Polski w klasie A6 i F2. W generalnej klasyfikacji kierowców SWRC w sezonie 2010 Michał Kościuszko zajął 5 miejsce.

Na czym polega promocja Krakowa? Już w ubiegłym roku na samochodzie rajdowca oraz na jego kombinezonie umieszczono logo miasta. Michał Kościuszko brał także udział w dziesięciu imprezach organizowanych przez Urząd Miasta Krakowa.

Od marca do grudnia 2010 roku w ramach obsługi medialnej zespołu Dynamic World Rally Team wygenerowano łącznie 617 publikacji, w których widoczne było logo Krakowa (w tym 197 materiałów telewizyjnych i 366 publikacji w internecie) Informacje dotyczyły siedmiu startów Michała Kościuszki w Mistrzostwach Świata. W materiałach opublikowanych w prasie i internecie ukazało się łącznie 450 zdjęć załogi i samochodu, a logo programu „Kraków - Miasto Mistrzów” widoczne było 723 razy. Dodatkowo logotyp był eksponowany podczas 197 relacji telewizyjnych. Uzyskane w sezonie 2010 efekty medialne dotyczące miasta Kraków w przeliczeniu na powierzchnię reklamową wynoszą łącznie 7 mln zł.

W 2011 roku Michał Kościuszko wraz z Maćkiem Szczepaniakiem (w barwach zespołu LOTOS Dynamic Rally Team) w rozpoczynającym się sezonie w Mistrzostwach Świata w klasyfikacji PWRC wystartują samochodem Mitsubishi Lancer Evo X.

Kalendarz tegorocznych startów zespołu LOTOS Dynamic Rally Team obejmuje 6 startów w Mistrzostwach Świata. Wybrane rajdy to: Rajd Portugalii (24-27 marca), Rajd Argentyny (26-29 maja), Rajd Finlandii (28-31 lipca), Rajd Australii (8-11 września), Rajd Hiszpanii (20-23 października) oraz Rajd Wielkiej Brytanii (10-13 listopada). Poza cyklem PWRC kibice będą mieli okazję zobaczyć załogę LOTOS Dynamic Rally Team podczas Rajdu Polski (23-25 września) a także Rajdu Barbórki (3 grudnia).

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Świata to cykl prestiżowych zawodów, skupiający najbardziej utalentowanych zawodników z całego świata. Rozgrywana na kilku kontynentach impreza, co roku gromadzi setki tysięcy kibiców na trasach, oraz miliony przed telewizorami. Transmisje z rajdów WRC można oglądać w kilkudziesięciu krajach na wszystkich kontynentach. Oglądalność rajdów WRC co roku wzrasta – liczba widzów przed telewizorami sięga ponad 660 mln osób rocznie. WRC obecne jest także na najpopularniejszych serwisach internetowych takich jak Facebook, Twitter czy Youtube. (KF, MS).

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2011-03-04
Data aktualizacji: 2011-03-04
Powrót

Zobacz także

Znajdź