Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nie znasz? Nie otwieraj!

"Nie znasz, nie otwieraj" – to hasło przewodnie kampanii społecznej skierowanej głównie do osób starszych, która ruszyła w poniedziałek (14 kwietnia). Wszystko po to, by przestrzec ich przed otwieraniem drzwi nieznajomym osobom, które często metodą „na wnuczka" „na policjanta", „na hydraulika" pozbawiają ludzi składanych przez całe życie oszczędności.

 Do udziału w kampanii - w charakterze jej ambasadora - zaproszono Michała Fajbusiewicza, autora i prowadzącego przed laty w TVP popularny "Magazyn Kryminalny 997". Spoty z jego udziałem przez najbliższe trzy miesiące będą emitowane w mediach w całej Polsce południowej. Bohaterem spotu jest starszy mężczyzna, który otwiera drzwi nieznanej mu osobie. Pytany dlaczego to zrobił nie potrafi odpowiedzieć.

W taki sposób wiele osób, szczególnie seniorów, pada ofiarą oszustw czy kradzieży. Do nich, a także do ich opiekunów, adresowana jest kampania mająca zwrócić uwagę na zagrożenia płynące ze strony oszustów.

- Starsze osoby są pełne ufności, a gdy ta zderza się z chęcią kradzieży konsekwencje bywają bardzo przykre – mówił, obecny na premierze spotu, Minister Pracy i Polityki Społecznej Władysław Kosiniak Kamysz. - Mam nadzieję, że dzięki tej kampanii wzrośnie świadomość społeczna nie tylko wśród seniorów, ale także wśród ich opiekunów i dzięki temu zmniejszy się liczba oszustw, których ofiarą padają starsi ludzie – podkreślił Minister.

- Metody oszustw są różne i wciąż ewoluują. Nieostrożność i niewiedza  powodująca, że seniorzy otwierają drzwi nieznajomym często prowadzi do utraty oszczędności, a nawet dorobku, na który pracowali całe życie.  Warto więc wspierać wszystkie działania prowadzące do zwiększenia bezpieczeństwa i poczucia bezpieczeństwa, takich jak ta kampania – mówił podinsp. Mariusz Ciarka z Wojewódzkiej Komendy Policji w Krakowie.

Komendant Wojciech Chechelski z Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji w Krakowie podkreślił, że na szczęście policja obserwuje rosnącą świadomość społeczną. - Dzięki temu odnotowujemy coraz więcej sytuacji, w których dochodzi do nieudanych prób oszustwa – mówił podczas  inauguracji kampanii kom. Chechelski.

Organizatorem kampanii społecznej „Nie znasz, nie otwieraj" jest Fundacja Aktywnych Obywateli im. Józefa Dietla. Projekt został objęty patronatem honorowym Rzecznika Praw Obywatelskich prof. Ireny Lipowicz, Ministra Pracy i Polityki Społecznej Władysława Kosiniaka - Kamysza oraz Małopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Policji nadinsp. Mariusza Dąbka. Partnerem akcji jest Tauron Polska Energia.

pokaż metkę
Autor: KINGA SADOWSKA
Osoba publikująca: KATARZYNA CZUBERNAT
Podmiot publikujący: Wydział Informacji, Turystyki i Promocji Miasta
Data publikacji: 2014-04-14
Data aktualizacji: 2014-04-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź