Szyldy i reklamy po nowemu
Zapisy uchwały sporo zmieniły w kwestii umieszczania szyldów i reklam. Na terenie parku kulturowego zakazano lokalizacji, obwożenia i obnoszenia nośników reklamowych.
Każdy, kto chce umieścić szyld na obiekcie wpisanym do rejestru zabytków musi uzyskać pozwolenie na budowę, a na pozostałych budynkach zgłosić to w Wydziale Architektury i Urbanistyki UMK. Ponadto wymagane jest uzyskanie pozwolenia lub opinii Miejskiego Konserwatora Zabytków lub opinii Plastyka Miejskiego. Jeśli szyld ma widnieć w pasie drogowym, zgodę na to musi wydać zarządca drogi – Zarząd Dróg Miasta Krakowa.
Uchwała wprowadza zakaz umieszczania więcej niż jednego szyldu na budynku, w którym prowadzona jest reklamowana działalność (dotyczy to także szyldów w formie wyklejenia witryn). Co więcej, działalność nie może być reklamowana w przestrzeni publicznej poza wnętrzem budynków, w których jest prowadzona.
Uchwała precyzuje także, w jaki sposób szyld może być umieszczony na elewacji, witrynie albo na wysięgniku, na jakiej wysokości i jaką powierzchnię może zajmować. W parku kulturowym nie wolno mocować szyldów powyżej parteru, w tym także w oknach, na dachach, kalenicach i ścianach szczytowych. Zabronione są też szyldy o jaskrawej kolorystyce, odbijające światło, odblaskowe, z elementami ruchomymi, neony i światła o zmieniającym się natężeniu, błyskowe lub pulsujące. Na elewacjach budynków nie wolno umieszczać chorągwi, chorągiewek, proporczyków i banerów oraz innych nośników informacji handlowej i wizualnej.
Reklamy sprzeczne z moralnością publiczną, nad drogami publicznymi i placami, przesłaniające światło bram, przejść i przejazdów do budynków także zostały również zakazane, podobnie jak te zlokalizowane w przestrzeni publicznej oraz na nawierzchniach placów i dróg.