VI Międzynarodowa Konferencja Naukowa pt. 'Wiedza - Gospodarka - Społeczeństwo'
Termin: | 4-6 czerwca 2014 r. |
Telefon: | 12 293 57 24 |
Fax: | 12 293 50 08 |
Email: | dzk.za@uek.krakow.pl |
WWW: | www.uek.krakow.pl |
Umiejętność funkcjonowania i konkurowania na globalnym rynku warunkuje obecnie w znaczącym stopniu możliwość przetrwania i rozwoju współczesnych podmiotów gospodarczych. Zrodziło to potrzebę podejmowania przedsięwzięć dostosowawczych ukierunkowanych na sprostanie nowym wyzwaniom globalnego rynku. Stąd zamysłem konferencji staje się wieloaspektowe spojrzenie na pozytywne i negatywne skutki, jakie współczesne procesy gospodarcze wywierają na funkcjonowanie przedsiębiorstw i gospodarek, jak również na umiejętność wykorzystania instrumentów zarządzania w celu zwiększenia ich zdolności konkurowania na rynku globalnym. Z tego też powodu ambicją tegorocznej konferencji będzie zmierzenie się z wyzwaniami wynikającymi z obecnej rzeczywistości gospodarczej, zarówno w zakresie przewidywania zagrożeń, kompleksowej diagnozy sytuacji, jak również zdefiniowania optymalnych rozwiązań w sferze zarządzania, formułowania i implementacji strategii oraz analizy uzyskanych efektów. Ponadto, zważywszy na stale postępującą siłę powiązań globalnych, która również bardzo mocno została ujawniona w trakcie ostatnich wydarzeń, konferencja z uwagi na swój międzynarodowy i pragmatyczny charakter, zapewni możliwość skonfrontowania doświadczeń polskich z doświadczeniami przedstawicieli innych krajów, w obszarze nauki oraz praktyki gospodarczej.
Główne obszary tematyczne konferencji:
- Teoretyczne i aplikacyjne problemy zarządzania,
- Współczesne koncepcje w zarządzaniu przedsiębiorstwem,
- Zarządzanie przedsiębiorstwem na rynku globalnym,
- Zarzadzanie kapitałem intelektualnym w organizacji,
- Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie,
- Zarządzanie transferem wiedzy w gospodarce,
- Wykorzystanie narzędzi informatycznych w zarządzaniu,
- Zarządzanie przedsięwzięciami e-biznesu,
- Metody i narzędzia ilościowe w zarządzaniu,
- Rachunkowość w zarządzaniu organizacjami,
- Marketingowe aspekty zarządzania przedsiębiorstwem,
- Zarządzanie w sektorze turystycznym i rekreacyjnym.