O monitoringu jakości usług społecznych
O monitoringu oraz jakości i efektywności usług społecznych kontraktowanych przez samorządy organizacjom pozarządowym dyskutowali uczestnicy wtorkowej (19 maja) konferencji Nawikus na Uniwersytecie Ekonomicznym.
Organizatorami obrad byli Urząd Miasta Krakowa oraz Fundacja Gospodarki i Administracji Publicznej.
„Nawikus to odpowiedź na poprawę jakości i dostępności usług publicznych oraz wskazywania kierunków rozwoju współpracy miasta z innymi podmiotami społecznymi na przyszłość" - powiedział Andrzej Kulig, Pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Polityki Społecznej.
W programie konferencji znalazły się: wystąpienie nt. idei kontraktowania usług społecznych – czy to dobry mechanizm, co jest lepsze – wspieranie czy powierzanie, kto lepiej realizuje usługi społeczne – jednostki samorządowe czy organizacje pozarządowe?
A także: dyskusja panelowa z udziałem przedstawicieli administracji publicznej szczebla centralnego i lokalnego, organizacji pozarządowych oraz ekspertów (wśród panelistów m.in. Krzysztof Więckiewicz, Dyrektor Departamentu Pożytku Publicznego w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej) oraz prezentacja metody monitorowania oraz oceny jakości i efektywności kontraktowanych usług społecznych NAWIKUS.
Konferencja odbyła się w ramach projektu pn. "NAWIKUS – innowacyjna metoda kontraktowanych usług społecznych", współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Głównym celem projektu jest zwiększenie poziomu i wzrost efektywności kontraktowania usług społecznych oferowanych samorządowi terytorialnemu przez organizacje pozarządowe w Małopolsce.
Projekt realizowany jest od listopada 2012 roku do czerwca 2015 roku przez Fundację Gospodarki i Administracji Publicznej (Lider) i Gminę Miejską Kraków (Partner), która realizuje swoje zadania poprzez: Wydział Spraw Społecznych, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej oraz Miejski Dzienny Dom Pomocy Społecznej.