Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Barokowy karnawał na inaugurację festiwalu Opera Rara

Środowy wieczór zapoczątkował nowy rozdział dla festiwalu Opera Rara, który z cyklu zmienił się w trzytygodniowe święto muzycznego teatru. Na inaugurację festiwalu w Teatrze im. J. Słowackiego zobaczyliśmy widowisko Le Carnaval Baroque” i przenieśliśmy się do XVII-wiecznego Rzymu w czasie dziesięciodniowego przedpostnego szaleństwa, kiedy to służący, duchowni, biedacy i książęta mogli świętować wspólnie na ulicach miasta.

Fot. Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe

Karnawałową ekstrawagancję trafnie podsumował świadek tamtych wydarzeń francuski poeta François Maynard pisząc: „Jesteśmy po uszy pogrążeni w rozpuście karnawału i jestem przekonany, że Rzym w tym okresie to najlepsze miejsce na świecie”. W środę, dzięki wspaniałym artystom mogliśmy w Krakowie posmakować tej atmosfery przy dźwiękach rozrywkowej muzyki włoskiego baroku oraz podziwiać kunszt aktorski i kuglarski akrobatów, mimów, a nawet śpiewaków.

W spektaklu w reżyserii i choreografii Cécile Roussat i Juliena Lubeka najważniejsza była, czerpiąca garściami z tradycji „commedii dell’arte”, spontaniczna i radosna zabawa pełna cyrkowych sztuczek oraz zabawnych zwrotów akcji. Tym sztuczkom, żonglerce i pantomimie w wykonaniu fenomenalnych akrobatów-aktorów Stefano Amoriego, Juliena Lubeka, Quentina Bancela, Antoine’a Hélou, Rocco Le Flema, Ahmeda Saida i Oliviera Landre’a, towarzyszył wspaniały francuski zespół Le Poème Harmonique z niezastąpionym Vincentem Dumestre’em na czele, który objąłkierownictwo artystyczne i muzyczne spektaklu. Obserwowaliśmy nie tylko piękne kostiumy, teatralne gesty towarzyszące kolorowej maskaradzie czy zapierające dech w piersiach zręcznościowe popisy oraz pełne humoru gonitwy, ale także walkę o ogień („festa dei moccoletti”) - celebrowane na zakończenie karnawału święto zapalonych świec i lampek. Wspaniale wypadł kwartet solistów ze śpiewającą pięknym altem Claire Lefilliâtre, tenorami Hugues Primardem i Serge’em Goubioud oraz basem Emmanuelem Vistorkym. Artyści zachwycali piękną melodyką i prostotą świeckich utworów włoskiego franciszkanina Giovanniego Battisty Fasolo. Nie zabrakło także instrumentalnych chaconn, taranteli i moresk, przy których klimat tanecznej zabawy udzielał się wszystkim na widowni.

Po takiej dawce nieskrępowanej zabawy można uznać, że trzytygodniowe święto z operą zostało oficjalnie rozpoczęte!

Organizatorami festiwalu są: Miasto Kraków, Krakowskie Biuro Festiwalowe i Capella Cracoviensis.

Partner: Teatr im. Juliusza Słowackiego.

Więcej na: www.operarara.pl

 

La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
Hasenien Dousery, blackshadow.com / Krakowskie Biuro Festiwalowe
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
La Carnaval Baroque
pokaż metkę
Autor: TOMASZ RÓG
Osoba publikująca: NATALIA WÓJS
Podmiot publikujący: ZIKiT Kraków
Data publikacji: 2017-01-19
Data aktualizacji: 2017-01-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź