Działania prewencyjne Wodociągów Miasta Krakowa
W związku ze stanem epidemii spółka MPWiK – Wodociągi Miasta Krakowa podjęła decyzję o rozpoczęciu działań prewencyjnych.
Ze względów bezpieczeństwa oraz w związku z zaleceniami służb sanitarnych, od poniedziałku, 16 marca Centrum Obsługi Mieszkańców przy ul. Senatorskiej 9 jest zamknięte do odwołania. Nie ma możliwości załatwiania spraw osobiście, dlatego bardzo prosimy o wyrozumiałość i korzystanie z drogi korespondencyjnej i telefonicznej.
W budynku przy ul. Senatorskiej 1 zostało uruchomione stanowisko Dziennika Podawczego, jednak prosimy o zminimalizowanie wizyt osobistych i wybieranie tej możliwości tylko w wyjątkowych sytuacjach.
Również od dnia 16 marca wstrzymane zostały wyjścia pracowników odczytujących wodomierze w terenie. Do czasu odwołania, będą prowadzone wyłącznie zdalne odczyty. W przypadku gdy nie będzie to możliwe, nasi pracownicy będą kontaktować się z odbiorcami telefonicznie. Prace związane z zestawami wodomierzowymi (np. wymiany) będą realizowane po wcześniejszym umówieniu i potwierdzeniu terminu.
Centralne Laboratorium Wodociągów Miasta Krakowa wstrzymało wykonywanie badań wody i ścieków dla klientów zewnętrznych. W okresie zagrożenia epidemicznego, priorytetem są wyłącznie badania związane z zabezpieczeniem nieprzerwanego nadzoru nad jakością wody dostarczanej mieszkańcom Krakowa i okolic.
Do niezbędnego minimum ograniczone zostały również planowe prace remontowe sieci wodociągowej. Ewentualne przerwy w dostawie wody są krótkotrwałe i związane wyłącznie z usuwaniem awarii oraz z podłączaniem do sieci nowych nieruchomości. Informacje o planowanych przerwach w dostawach wody i awariach publikowane są na bieżąco na stronie Wodociągów Miasta Krakowa, na profilu facebook.com/Wodociagi.Miasta.Krakowa.Awarie i w aplikacji Ostrzegator.
Więcej na stronie internetowej: wodociagi.krakow.pl i pod adresem e-mail: biuro@mpwik.krakow.pl
W celu skorzystania z Internetowego Biura Obsługi Klienta, nalezy wypełnić formularz.
Każdy z Odbiorców usług Wodociągów Miasta Krakowa może zarejestrować się w elektronicznym Biurze Obsługi Klientów (eBOK) i uzyskać dostęp do osobistego konta klienta.
Wszystkie operacje prowadzone na tym koncie odbywają się w systemie informatycznym, działającym przez 24 godziny na dobę siedem dni w tygodniu. Platforma eBOK jest bezpieczna, zapewnia łatwy i sprawny kontakt z Wodociągami Miasta Krakowa. System umożliwia:
- wgląd do faktur i danych związanych z umową i odczytami wodomierza
- dostęp do historii zużycia wody i zgłaszanie wskazań wodomierza
- kontrolę należności i terminów płatności
- zgłaszanie spraw, np. zmiany danych, bez wychodzenia z domu
- dostęp do usługi e-faktura
- dokonywanie płatności bezpośrednio z konta eBOK