Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nowoczesne, podziemne przystanki w ramach Trasy Łagiewnickiej

Wzdłuż Trasy Łagiewnickiej powstaje torowisko tramwajowe, które umożliwi uruchomienie linii tramwajowych między Kurdwanowem a ul. Zakopiańską. Częściowo będzie ono poprowadzone w tunelu, w którym znajdzie się drugi w Krakowie podziemny przystanek tramwajowy. Wiemy, jak będzie wyglądał przystanek, zlokalizowany między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II.

Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Fot. materiały ZDMK

Prace konstrukcyjne są już zakończone, a wykonawca skupia się na wyposażaniu obiektu w niezbędne systemy bezpieczeństwa i obsługi tunelu. W podziemnym przystanku położono już tory tramwajowe. Rozpoczęły się natomiast prace związane z układaniem krawężników peronowych. W ramach prac wykończeniowych wprowadzane są ściany ze spieków niepalnych, które mają zabezpieczać pomieszczenie przed rozpraszaniem się ognia.

Z podziemnego przystanku będzie można wyjść lub wyjechać 14-osobowymi windami na teren w sąsiedztwie mostu Miłosierdzia, skąd jest znacznie bliżej do sanktuariów Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II niż z dotychczasowego przystanku tramwajowego przy ulicy Zakopiańskiej.

Budowana w ramach Trasy Łagiewnickiej nowa linia tramwajowa ma mieć długość ok. 1,7 km (podwójnego toru). Na odcinku ok. 700 metrów tramwaje będą przejeżdżać w tunelu między sanktuariami. Na trasie przejazdu tramwaju zaplanowano pięć przystanków: przy ul. Beskidzkiej (w rejonie pętli tramwajowej w Kurdwanowie), przy ul. Witosa, w rejonie ul. Do Sanktuarium Bożego Miłosierdzia, przy kładce łączącej sanktuaria Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (to wspomniany podziemny przystanek, który mają obsługiwać dwie windy o pojemności 14 osób) i przy ul. Zakopiańskiej.

Budowa linii tramwajowej wzdłuż Trasy Łagiewnickiej jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020 w ramach 6 osi priorytetowej „Rozwój niskoemisyjnego transportu zbiorowego w miastach”, działanie 6.1 „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach”. Wartość projektu to 177 894 171,07 zł zaś kwota dofinansowania z UE to 97 560 000,00 zł.

Budowa tego połączenia tramwajowego przyczyni się do poprawy warunków życia mieszkańców Krakowa, poprzez zwiększenie dostępności komunikacyjnej miasta i skomunikowanie obszaru funkcjonalnego dzielnic południowych (dzielnic VIII, IX i XI) z centrum miasta, obszarami zabudowy mieszkaniowej, ośrodkami edukacji, miejscami zabytkowymi i kultu religijnego. Projekt przyczyni się do usprawnienia systemu miejskiej komunikacji zbiorowej na obszarze miasta, prowadzącego do wzrostu liczby osób korzystających ze środków transportu publicznego i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego w mieście.

Realizacja nowej infrastruktury tramwajowej wpłynie na poprawę jakości przejazdu komunikacją zbiorową, wzrostu komfortu i bezpieczeństwa podróży pasażerów, zmniejszenia hałasu, zmniejszenia prawdopodobieństwa wystąpienia awarii spowodowanej złym stanem technicznym infrastruktury.

perony_wizualizacja-1 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja materiały ZDMK
perony_wizualizacja-2 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja materiały ZDMK
perony_wizualizacja-2 (4).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja materiały ZDMK
perony_wizualizacja-3 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja materiały ZDMK
perony_wizualizacja-5 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja materiały ZDMK
perony_wizualizacja-1 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
perony_wizualizacja-2 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
perony_wizualizacja-2 (4).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
perony_wizualizacja-3 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
perony_wizualizacja-5 (3).jpg-Trasa Łagiewnicka przystanki wizualizacja
pokaż metkę
Autor: KAMIL POPIELA
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2021-12-07
Data aktualizacji: 2021-12-08
Powrót

Zobacz także

Znajdź