Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Nowy wiadukt kolejowy nad al. 29 Listopada niemal gotowy

Przebudowa, a w zasadzie budowa od nowa dwóch wiaduktów kolejowych nad al. 29 Listopada to jeden z ważniejszych elementów rozbudowy „wylotówki” na Warszawę. Jak informuje Zarząd Inwestycji Miejskich, konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów.

Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
Fot. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie

W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95, położonej w rejonie ul. ks. Meiera. Prace tam praktycznie się zakończyły – żelbetowej budowli już nie ma. Teraz wykonawca usuwa elementy podziemne.

Przypomnijmy, że prowadzona na zlecenie ZIM inwestycja polega na rozbudowie alei 29 Listopada na odcinku ok. 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta poprzez poszerzenie jej do dwóch jezdni posiadających po dwa pasy ruchu, odcinkowo z dodatkowym pasem dla komunikacji zbiorowej. W ramach zadania powstaje 5,3 km ścieżek rowerowych i ciągów pieszo-rowerowych, 2,8 km buspasów, które będą również służyć do skrętu w prawo, a tam gdzie to konieczne, ustawione zostaną ekrany akustyczne w trosce o komfort akustyczny mieszkańców. Projekt przewiduje łącznie przebudowę i budowę aż 15 skrzyżowań z ulicami dochodzącymi do wylotówki na Warszawę. Przebudowywane są dwa wiadukty kolejowe, a także infrastruktura techniczna.

Po zakończeniu realizacji zadania arteria wylotowa na północ będzie miała właściwe parametry techniczne, a zastosowane rozwiązania zminimalizują wpływ tej drogi na otoczenie. Poprawi się płynność ruchu, przez co skróci się czas podróży, zmniejszy się emisja hałasu i spalin. Sprawniej będzie działać komunikacja autobusowa, a to dzięki budowie buspasów. Dodatkowo, modernizacja istniejącej infrastruktury i budowa nowej – szczególnie kanalizacji deszczowej uchroni ten rejon miasta przed zalewaniem wodą z deszczów nawalnych. Co ważnie, po zakończeniu zadania utworzone będą zielone skwery w rejonie ulic Chlebowej, Rybianka i Felińskiego.

img_0993.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_0994.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_0995.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_0997.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_0999.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_1001.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_1003.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
Konstrukcja na linii nr 8, w rejonie ul. Siewnej, jest już praktycznie gotowa, a pociągi korzystają z obu torów. W ostatnich miesiącach trwała rozbiórka drugiej z konstrukcji – wiaduktu na linii kolejowej nr 95. Zarząd Inwestycji Miejskich w Krakowie
img_0993.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_0994.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_0995.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_0997.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_0999.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_1001.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
img_1003.jpg-ZIM, wiadukty kolejowe, al. 29 Listopada
pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2022-10-21
Data aktualizacji: 2022-10-24
Powrót

Zobacz także

Znajdź