Komunikacja rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego w Skotnikach

Trwa wdrażanie nowej, stałej organizacji ruchu, która obejmuje ulice: Mochnaniec, Domową, Zelwerowicza, Czwartaków, Obrońców Helu, Braterstwa Broni, Słabego, Sternbacha i Woźniczki. Nowe rozwiązania zostały wypracowane z mieszkańcami, przedstawicielami Rady Dzielnicy VIII Dębniki i na ich prośbę.

Fot. Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK

Przygotowany przez Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK projekt realizuje w terenie Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie prac zaplanowano na 6 marca.

Jednym z najważniejszych priorytetów miasta jest poprawa bezpieczeństwa uczestników ruchu, w szczególności tych niechronionych. Dlatego prowadzonych jest wiele działań oraz testowanych nowych rozwiązań, które realnie poprawiają bezpieczeństwo.

Uspokojenie ruchu, czyli strefy „Tempo 30”

Wprowadzane zmiany obejmują wdrożenie w ciągu wymienionych ulic strefy mającej na celu uspokojenie ruchu drogowego, czyli strefy „Tempo 30”. W obszarze tym prędkość pojazdów ograniczona zostanie do 30 km/h, a do przestrzegania tego limitu kierowców będzie skłaniać odpowiednie ukształtowanie infrastruktury drogowej poprzez wprowadzenie skrzyżowań równorzędnych, jednych kierunków ruchu wraz z wyznaczeniem miejsc postojowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Najistotniejszą zmianą objęta zostanie ul. Obrońców Helu, na której poza strefą „Tempo 30” oraz zamieszkania wprowadzony zostanie również ruch jednokierunkowy na odcinku od skrzyżowania z ul. Zelwerowicza do połączenia z ul. Słabego. Projekt zakłada także ustawienie na niej urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego – szykan ze słupkami przeszkodowymi.

Jak pokazują badania naukowe, strefy „Tempo 30” wraz z zastosowaniem fizycznych rozwiązań uspakajających ruch to jeden z najbardziej skutecznych sposobów podnoszenia bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu, zarówno pieszych, jak i kierowców. Skuteczność takich stref jest naprawdę duża.

330976492_527326166198729_1281381825010320111_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
331033336_551057690422838_1494075236959387504_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
331054427_3467315763591147_2504852512689112428_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
331139385_710581274105853_5972418790802005778_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
331161030_718950646482355_1598399764282844216_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
331563963_868590057765583_3279182784489012619_n.jpg
Wydział Miejskiego Inżyniera Ruchu UMK
330976492_527326166198729_1281381825010320111_n.jpg
331033336_551057690422838_1494075236959387504_n.jpg
331054427_3467315763591147_2504852512689112428_n.jpg
331139385_710581274105853_5972418790802005778_n.jpg
331161030_718950646482355_1598399764282844216_n.jpg
331563963_868590057765583_3279182784489012619_n.jpg
pokaż metkę
Autor: Kamil Popiela
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2023-02-20
Data aktualizacji: 2023-03-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź