KST do Mistrzejowic: lokalizacje nowych przystanków tramwajowych
Mimo że budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic dopiero się rozpoczęła, a jej oddanie jest planowane na koniec 2025 roku, to z perspektywy pasażerów komunikacji miejskiej najważniejsze i najczęściej zadawane pytanie brzmi: Gdzie będą zlokalizowane nowe przystanki tramwajowe?
![](http://plikimpi.krakow.pl//zalacznik/457029/4.jpg)
Na terenie inwestycji występuje nie tylko gęsta zabudowa mieszkaniowa, ale także obszary generujące duży ruch, takie jak strefy biurowe, centra handlowe, kino czy park wodny. W związku z tym lokalizacje przystanków zostały zaprojektowane tak, aby zapewnić mieszkańcom jak najszerszy dostęp do tych miejsc.
Projekt zakłada budowę nowych i przebudowę istniejących przystanków tramwajowych, które umiejscowiono:
- na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II i ul. Meissnera
- w rejonie ul. Ugorek
- w rejonie skrzyżowań z ulicami Mieczysława Pszona i Kazimierza Chałupnika
- w rejonie ronda Młyńskiego (przystanek podziemny)
- w rejonie ronda Polsadu (przystanek podziemny)
- w rejonie ronda Barei, przy ul. Dobrego Pasterza
- przy ul. Dobrego Pasterza w rejonie ul. Krzesławickiej
- przy ul. Bohomolca w rejonie ul. Kniaźnina
- przy ul. Jancarza w rejonie os. Oświecenia
- na przebudowanej pętli Mistrzejowice.
Każdy przystanek będzie wyposażony w wiatę chroniącą przed słońcem i deszczem. Dodatkowo tam, gdzie było to technicznie możliwe, na peronach tramwajowych i autobusowych zaprojektowano nowe nasadzenia. Dzięki wykorzystaniu specjalnego systemu antykompresyjnego, korzenie klonów pospolitych Globosum będą miały swobodną przestrzeń do rozwoju pod chodnikiem i jezdnią.
Do przystanków podziemnych w okolicy rond Młyńskiego i Polsadu będzie się można dostać schodami tradycyjnymi i ruchomymi, a także windami. W przestrzeniach podziemnych przewidziane są rampy i miejsca do wsiadania przystosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.