Autobusy elektryczne na liniach nr 164 i 304
Od soboty, 14 października, autobusy elektryczne obsługują kolejne linie, także aglomeracyjne. Elektryki obsługują kursy linii nr 304 („Dworzec Główny Zachód” – „Wieliczka Miasto”). Zmieniła się również obsługa linii nr 164 („Piaski Nowe” – „Mydlniki Wapiennik P+R”): w weekendy jeżdżą tylko elektryki.
Zmiany to efekt nie tylko nieustannie zwiększającej się floty autobusów zeroemisyjnych, ale także inwestycji krakowskiego przewoźnika w nowe stacje szybkiego ładowania. Takie ładowarki na razie testowo zaczęły funkcjonować w dwóch nowych miejscach – na pętli „Piaski Nowe” oraz na pętli przy ul. Stojałowskiego w Kurdwanowie.
Obecnie autobusy elektryczne MPK mogą się ładować w mieście w sumie w ośmiu lokalizacjach (przewoźnik dysponuje 14 szybkimi ładowarkami). W przyszłym roku dołączy do nich kolejna ładowarka w rejonie pętli „Rżąka”.
Poza punktami do ładowania, w tym roku zwiększy się także liczba autobusów elektrycznych. MPK prowadzi obecnie odbiory 22 pojazdów (18 autobusów przegubowych marki Solaris oraz cztery autobusy o długości 12 m marki Irizar).
Po finalizacji tego kontraktu Kraków będzie miał 121 autobusów elektrycznych, które będą stanowić 19 proc. całej floty MPK w Krakowie.