Nasze Miasto rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Tramwaj do Mistrzejowic: przebudowa licząca 335 kilometrów

Powstająca linia tramwajowa do Mistrzejowic to nie tylko budowa torowiska łączącego istniejącą pętlę w Mistrzejowicach ze skrzyżowaniem ul. Mogilskiej i al. Jana Pawła II. To także projekt obejmujący przebudowę aż 335 kilometrów istniejącej infrastruktury.

Fot. tramwajdomistrzejowic.pl

Przebudowa infrastruktury podziemnej w dużym mieście to złożony proces, który wymaga zaangażowania wielu specjalistów. W północnej części Krakowa obejmuje ona modernizacje sieci wodociągowych, ciepłowniczych, kanalizacyjnych, gazowych, elektroenergetycznych i teletechnicznych, a także przebudowę Sudołu Dominikańskiego. Ich łączna długość wynosi aż 335 kilometrów. Przebudowa jest niezbędna, aby zapewnić mieszkańcom dostęp do bezpiecznej i trwałej infrastruktury.

Rodzaje przebudowywanych sieci:

  • sieci wodociągowe – przebudowane zostanie 5,23 km
  • sieci ciepłownicze – przebudowane zostanie 1,02 km
  • sieci kanalizacyjne – przebudowane zostanie 9,41 km
  • sieci gazowe – przebudowane zostanie 2,92 km
  • sieci elektroenergetyczne – przebudowane zostanie 45,54 km
  • sieci teletechniczne – przebudowane zostanie 270,56 km
  • podziemny kanał Sudołu Dominikańskiego – przebudowane zostanie 0,39 km.

Przebudowa infrastruktury podziemnej to złożony proces, który wymaga precyzyjnego planowania i koordynacji działań. Prace prowadzone są z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa i odbywają się etapami. Po zakończeniu prac nad nowym elementem,np. rurą magistralną wykonaną z żeliwa sferoidalnego, następuje przepięcie, a następnie demontaż starej infrastruktury. Obecnie wykonawca inwestycji koncentruje się na tworzeniu nowej infrastruktury podziemnej, a przepięcia planowane są na okres poza sezonem grzewczym.

Sieci podziemne umieszcza się głównie pod chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz w pasach zieleni. Pozwala to na łatwy dostęp do instalacji w czasie naprawy lub prac konserwacyjnych. W przypadku naprawy nie wymaga to naruszania nawierzchni jezdni, co minimalizuje zakłócenia w ruchu drogowym.

pokaż metkę
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-02-06
Data aktualizacji: 2024-02-21
Powrót

Zobacz także

Znajdź