Nowe naklejki z numerami bocznymi autobusów i tramwajów
Wszyscy pasażerowie korzystający z aplikacji mobilnych do zakupu biletu od dwóch lat wpisują numer boczny pojazdu. Działanie to było spowodowane występującymi nadużyciami przez niektórych pasażerów, którzy nie chcieli opłacać swojego przejazdu. Nowy system zadziałał, natomiast zostanie zaktualizowany o dodatkowe funkcje na wnioski pasażerów.
Dwa lata temu została uruchomiona wirtualna hurtownia biletów, która cały czas jest rozbudowywana o nowe funkcjonalności. Działanie hurtowni polega m.in. na sprzedaży biletów KMK w czasie rzeczywistym, różnymi kanałami sprzedaży np. poprzez aplikacje. System również pozwala kontrolerom biletów na zablokowanie możliwości zakupu biletów w konkretnym pojeździe, po rozpoczęciu kontroli biletów.
W rezultacie – od wprowadzenia tych rozwiązań – sprzedaż biletów do kasowania poprzez aplikacje znacznie wzrosła. W 2019 r. sprzedano 6 742 244 biletów za łączną kwotę ponad 20 mln zł (20 322 013,56 zł), dane z 2023 roku (po wprowadzeniu systemu zabezpieczającego) pokazują znaczny wzrost – sprzedano 27 236 275 biletów na łączną kwotę prawie 100 mln zł (99 548 424,99 zł).
Przez cały ten czas ZTP zbierało uwagi pasażerów. Najważniejszymi dwoma punktami, zgłaszanymi przez mieszkańców było inne niż dotychczas usytuowanie naklejek z numerami bocznymi. Do tej pory naklejki były nad każdym kasownikiem i pojawiały się głosy, że pasażerowie wchodząc do pojazdu, nie mogli zlokalizować numeru bocznego pojazdu. Dlatego do 19 października we wszystkich pojazdach KMK zostaną naklejone nowe, zaktualizowane naklejki, które zostaną bardziej rozproszone w pojeździe, a tym samym bardziej dostępne dla pasażerów.
Aktualizacja polega również na wprowadzeniu kodu QR na naklejce. Pasażer będzie mógł już w drodze z przystanku do pojazdu zaznaczyć odpowiedni dla siebie bilet, a natychmiast po wejściu do pojazdu będzie mógł zeskanować kod QR, który uzupełni numer boczny pojazdu, przyśpieszając tym samym procedurę zakupu biletu.