Nauka i edukacja rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Polska – Ukraina: zbliżamy historie, kultury i literatury

Centrum Informacji Edukacyjnej dla Dzieci z Doświadczeniem Migracji przy Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi zaprasza na cykl szkoleń informacyjno-edukacyjnych dotyczących polsko-ukraińskich wątków w edukacji, które składać się będą z webinarów i spotkań stacjonarnych.

Polska – Ukraina: zbliżamy historie, kultury i literatury
Fot. materiały prasowe

Celem szkoleń jest wspieranie asystentek i asystentów międzykulturowych oraz nauczycielek i nauczycieli w zakresie wypracowania pozytywnych rozwiązań w sytuacjach konfliktowych, spowodowanych odmiennością zdań i opinii na omawiane zagadnienie historyczne wynikające z odmiennego habitusu kulturowego asystenta, nauczyciela i uczniów w klasie wielokulturowej, a także wzmocnienie postawy szacunku dla odmienności kulturowej i budowanie otwartości na kontakt z osobami dotkniętymi wojną rosyjsko-ukraińską.

– Będziemy dotykać ważnych spraw. Wrażliwie i odpowiedzialnie. Będziemy szukać tego, co łączy, a nie co dzieli. Rozmowy o historii, a nasza wspólna nie jest najłatwiejsza, mogą nas bardzo spolaryzować, dlatego oddajemy inicjatywę w ręce osób, które wiedzą, co robią – zachęcają organizatorzy.

Webinary moderowane są przez Urszulę Majcher-Legawiec – Krakowską Ambasadorkę Wielokulturowości, konsultantkę Centrum Informacji Edukacyjnej dla Dzieci z Doświadczeniem Migracji, pracowniczkę Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Dla Dzieci z Niepowodzeniami Edukacyjnymi.

Wiedzą i doświadczeniem dzielą się z uczestnikami dr hab. prof. UKEN Wiktoria Kudela-Świątek (Uniwersytet Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie) oraz dr Alicja Jarkowska (Uniwersytet Jagielloński).

Rejestracja prowadzona jest online.

W cyklu szkoleń zaplanowano:

  • Webinary – spotkania online:
    • Jak uczyć historii polsko-ukraińskiego sąsiedztwa?
      • 7, 8 listopada, godz. 16.00–19.00
    • Interpretacja dzieł literackich i artystycznych w klasie wielokulturowej. Wykorzystanie odmienności kulturowej w analizie dzieła sztuki
      • 12 listopada, godz. 9.00–13.00
      • 13 listopada, godz. 16.00–19.00
    • Omawianie rosyjskiego dziedzictwa kulturowego w klasach wielokulturowych (uczniowie dotknięci wojną w Ukrainie)
      • 12 listopada, godz. 16.00–19.00
      • 13 listopada, godz. 9.00–13.00
    • Jak przygotować uczniów dotkniętych wojną rosyjsko-ukraińską do wizyty w muzeach/miejscach pamięci związanych z polską martyrologią narodową
      • 15 listopada, godz. 16.00–19.00
      • 16 listopada, godz. 16.00–19.00
  • Spotkania stacjonarne (informacje o miejscach spotkań będą przesyłane drogą mailową do osób, które się zarejestrują):
    • Przykładowa lekcja w miejscach pamięci Holokaustu w klasie międzykulturowej. Spacer edukacyjny połączony ze zwiedzaniem Trasy Pamięci w Krakowie
      • 15 listopada, godz. 9.00–14.00
      • 19 listopada, godz. 9.00–14.00
    • Prezentacja poradnika dla nauczyciela i mapy „Ukraińskie ślady w Krakowie”
      • 6 grudnia, godz. 9.00–14.00.
  • Na koniec cyklu, 10 i 11 grudnia, odbędzie się konferencja „Asystentura międzykulturowa w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku edukacyjnym”. Podczas wydarzenia zaplanowano wręczenie certyfikatów dla uczestników warsztatów.
pokaż metkę
Autor: Małgorzata Tabaszewska
Osoba publikująca: Marta Maniecka
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-11-07
Data aktualizacji: 2024-11-18
Powrót

Zobacz także

Znajdź