Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Dyrektorzy departamentów w Urzędzie Miasta Krakowa

Zakończyły się konkursy na stanowiska dyrektorów departamentów w Urzędzie Miasta Krakowa. Departamenty zostały utworzone i realizują swoje zadania od 1 lutego.

Fot. Bogusław Świerzowski / www.krakow.pl

21 listopada 2024 r. prezydent Krakowa wydał zarządzenie nr 3005/2024 w sprawie utworzenia w Urzędzie Miasta Krakowa departamentów, które będą pełnić funkcję koordynującą działania poszczególnych komórek.

– Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków – powiedział prezydent Aleksander Miszalski 30 października podczas konferencji prasowej o nowej strukturze UMK. – Widzę potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania – zaznaczył prezydent.

Dyrektorzy departamentów zostali wyłonieni w drodze konkursów, które przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK. Podlegają w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i właściwym jego zastępcom i wykonują swoje zadania pod merytorycznym ich nadzorem.

Funkcje dyrektorów departamentów obejmują:

  • Joanna Niewidok – Departament Prezydencki

Posiada ponad 15-letnią praktykę zawodową w sektorze publicznym i prywatnym związaną z zarządzaniem, koordynacją prac i kierowaniem multidyscyplinarnymi zespołami z różnych obszarów tematycznych. Ma specjalizację w zarządzaniu procesowym i projektowym różnymi obszarami – merytorycznymi i wspierającymi działalność główną. Posiada doświadczenie w opracowaniu dokumentów strategicznych i planistycznych. Obszarem działań jest także doradztwo eksperckie w zakresie działań prorozwojowych i pozyskiwania funduszy z międzynarodowych i krajowych źródeł finansowania.

  • Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich

Radczyni prawna; absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego. Całe życie zawodowe związana z krakowską administracją samorządową. W 2015 r. rozpoczęła pracę na stanowisku podinspektora w Wydziale Geodezji UMK. Następnie pracowała w Biurze Przejmowania Mienia i Rewindykacji UMK, w tym także na stanowisku kierowniczki Referatu ds. Przejmowania Mienia. Od 2019 r. radczyni prawna w Zespole Radców Prawnych Urzędu Miasta Krakowa, a od 2021 r. również w Zespole Radców Prawnych Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Reprezentowała Gminę Miejską Kraków i Skarb Państwa – Prezydenta Miasta Krakowa w kilkuset postępowaniach sądowych.

  • Maria Wojtacha – Departament Komunalny

Absolwentka studiów doktoranckich na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz studiów podyplomowych na kierunku Zamówienia Publiczne na Politechnice Krakowskiej, a także studiów podyplomowych Profesjonalny Menedżer w NGO w Collegium Civitas w Warszawie.W latach 2006–2015 zatrudniona w Uniwersytecie Jagiellońskim – Collegium Medicum, początkowo na stanowisku specjalistki ds. gospodarki odpadami, następnie kierowniczki Sekcji Zaopatrzenia Działu Administracyjno-Gospodarczego UJ CM oraz kierowniczki Działu Zamówień Publicznych UJ CM.W latach 2015 2019 zatrudniona w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Małopolskiego, początkowo na stanowisku zastępczyni dyrektora Departamentu Inwestycji Strategicznych, a następnie na stanowisku dyrektorki Departamentu Inwestycji Strategicznych. W latach 2019–2024 zatrudniona w Fundacji Internationaler Bund Polska na stanowisku dyrektorki Fundacji, gdzie m.in. brała udział w realizacji projektów lokalnych, krajowych czy międzynarodowych w zakresie wsparcia osób wykluczonych oraz licznych akcjach humanitarnych.Ponadto absolwentka programu Santander Banku dla kobiet pracujących w administracji uczelni wyższych z wysokim potencjałem menedżerskim oraz programu edukacyjnego i mentoringowego dla młodych liderek, który organizowała Fundacja Vital Voices i Ambasada Stanów Zjednoczonych w Warszawie oraz XVI Szkoły Liderów prowadzonej przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności, a także „The Advanced Leadership Program for Top Talents” (ALP 2021) prowadzonego przez Center for Leadership z Warszawy.Uczestniczka IVLP (International Visitor Leadership Program, 2024), wizyty studyjnej organizowanej przez Departament Stanu USA.W latach 2009–2021 członkini zarządu Fundacji Rozwoju Gmin Polskich. Od 2009 r. prowadzi szkolenia i doradztwo z zakresu udzielania zamówień publicznych.

  • Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej

Ukończyła studia wyższe na Uniwersytecie Ekonomicznym na Wydziale Finanse i rachunkowość oraz studia podyplomowe w Wyższej Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu i Krakowskiej Akademii im. A. Frycza Modrzewskiego. Pracowała w Urzędzie Miasta w Jaśle i Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Jaśle, gdzie m.in. przeprowadzała audyty z zakresu ochrony danych osobowych.

  • Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków

Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej. Na początku kariery zawodowej związany z Wydziałem Edukacji Urzędu Miasta Krakowa. Pracował w Banku Zachodnim WBK SA na stanowiskach: opiekun klienta, doradca klienta, doradca biznesowy i starszy doradca firmy, dyrektor regionu. W banku Santander pełnił funkcję dyrektora oddziału. Do jego zadań należało m.in. efektywne zarządzanie zasobami ludzkimi, odpowiadanie za przestrzeganie w podległych oddziałach przepisów i regulacji prawnych, dynamizacja sprzedaży produktów i usług bankowych, dbanie o jakość obsługi, aktywny marketing w celu identyfikacji i pozyskiwania nowych klientów, dokonywanie ocen ekonomiczno-finansowych jednostek gospodarczych i projektów przedsięwzięć inwestycyjnych.

  • Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju

Ukończył studia wyższe na Akademii Ekonomicznej w Krakowie na Wydziale Ekonomii i Stosunków Międzynarodowych. Pracował w Urzędzie Miejskim w Oświęcimiu oraz Urzędzie Miejskim w Czechowicach-Dziedzicach, gdzie zajmował się m.in. pozyskiwaniem i rozliczaniem zewnętrznych źródeł finansowania, koordynowaniem międzynarodowych projektów współpracy oraz koordynacją realizacji projektów dofinansowanych ze środków zewnętrznych.

  • Jacek Drabik – Departament Edukacji

Ukończył studia wyższe na Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie na Wydziale Maszyn Górniczych i Hutniczych (aktualnie Wydział Inżynierii Mechanicznej i Robotyki). Pracował na AGH, zajmował stanowisko programisty w firmie Informatyczno-Budowlanej RoboBAT-IGE, związany ze spółkami Informatyka-Grafika-Elektroenergetyka i IGE-SOFT, gdzie zajmował się rozwojem oprogramowania. Był dyrektorem centrum oprogramowania i prezesem zarządu w Motorola Solutions Systems Polska Sp. z o.o.

  • Janusz Sepioł – Główny Architekt Miasta – nie został wybrany w trybie konkursowym. Od 1 stycznia sprawuje funkcję dyrektora Biura Architekta Miasta i dyrektora Departamentu Ładu Przestrzennego (łącznie).
    Janusz Sepioł to doświadczony architekt i historyk sztuki, były architekt wojewódzki, marszałek Małopolski i senator RP. Pełnił funkcję architekta miasta Rzeszowa.

Departamenty w Urzędzie Miasta Krakowa grupują następujące obszary i zadania merytoryczne:

  • Departament Prezydencki – obejmujący swym zakresem zarządczym funkcjonowanie: Kancelarii Prezydenta, Biura Nadzoru Właścicielskiego, Wydziału Skarbu Miasta, Wydziału Kultury, instytucji kultury
  • Departament Spraw Obywatelskich – sprawuje zarząd nad Urzędem Stanu Cywilnego, Wydziałem Spraw Administracyjnych, Wydziałem Ewidencji Pojazdów i Kierowców
  • Departament Marki Kraków – zarząd nad Wydziałem Komunikacji Społecznej, Centrum Obsługi Informatycznej, Wydziałem Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego
  • Departament Ładu Przestrzennego – zarząd nad Wydziałem Architektury i Urbanistyki, Wydziałem Planowania Przestrzennego, Wydziałem Geodezji, Biurem Architekta Miasta
  • Departament Zrównoważonego Rozwoju – zarząd nad Wydziałem ds. Turystyki, Wydziałem Strategii i Funduszy Europejskich, Wydziałem Przedsiębiorczości i Innowacji, Wydziałem Środowiska i Klimatu, Grodzkiego Urzędu Pracy, Zarządem Zieleni Miejskiej, Fundacją Miejski Park i Ogród Zoologiczny
  • Departament Komunalny – zarząd nad Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej
  • Departament Polityki Społecznej – zarząd nad Krakowskim Centrum Świadczeń, Wydziałem Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, Wydziałem Mieszkalnictwa, Zarządem Budynków Komunalnych, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień, żłobkami, domami pomocy społecznej i innymi jednostkami pomocy społecznej
  • Departament Edukacji – zarząd nad Wydziałem Edukacji i Projektów Edukacyjnych, Miejskim Centrum Obsługi Oświaty i jednostkami systemu oświaty.

Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu należy m.in.: opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa; weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych; zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.

pokaż metkę
Autor: Joanna Dubiel
Osoba publikująca: Tomasz Róg
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-12-27
Data aktualizacji: 2025-02-06
Powrót

Zobacz także

Znajdź