Edukacja rozwiń menu
Komunikat archiwalny

Ambitne uczennice równają krok z inżynierami

Pięć ósmoklasistek, które zakwalifikowały się do czwartej edycji projektu „Inżynierki pilnie poszukiwane”, rozpoczęło właśnie swoją przygodę w profesjonalnym środowisku pracy – wspólnie z naukowcami Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB mają rozwiązać problem inżynierski z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk ścisłych.

Mają zamiłowanie do nauk ścisłych, w tym szczególne uzdolnienia matematyczne, determinację potrzebną, by dążyć do celu, i odwagę, żeby podejmować nowe wyzwania. Nie brakuje im też fantazji i poczucia humoru, bez których trudno sobie wyobrazić dobrą atmosferę pracy w zespole. To cechy wyróżniające wszystkie kandydatki starające się o miejsce w projekcie „Inżynierki pilnie poszukiwane”.

W tej rywalizacji zwyciężyć może jednak tylko pięć młodych krakowianek, które zaprezentują przed jury najlepszą 30-sekundową wypowiedź dotyczącą tego, jak widzą swoją zawodową przyszłość i co je motywuje, by zmierzyć się z dodatkowym, trudnym zadaniem. W tej edycji za najbardziej przekonujące jury uznało nagrania przesłane przez Hannę Baczkowską (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 151), Milę Czarnotę (Kolegium Europejskie Europejska Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Krakowie), Katarzynę Jakóbik (Szkoła Podstawowa nr 113), Helenę Kitę (Szkoła Podstawowa nr 110) i Julię Wróblewską (Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 144).

Cała piątka to już gotowy zespół, który w składzie poszerzonym o inżynierów i naukowców z Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB weźmie udział w procesie badawczym. Ten międzynarodowy koncern z siedzibą główną w Zurychu działa w takich branżach jak automatyka, robotyka i energetyka. Od września do grudnia doświadczeni specjaliści i ambitne uczestniczki będą się regularnie spotykać, by wypracować rozwiązanie dla problemu, który zostanie przed nimi postawiony: zebrać wiedzę, postawić hipotezy, zaplanować i przeprowadzić eksperyment, przeanalizować wyniki i sformułować wnioski. Przed nimi więc naprawdę ekscytujący jesienno-zimowy czas.

Jak zaznacza Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 2 w Krakowie, pełniąca funkcję organizatora, projekt ma na celu popularyzację zawodów inżynierskich wśród uczennic klas VIII szkół podstawowych i zwrócenie uwagi na to, jak istotną rolę w rozwiązywaniu problemów inżynierskich odgrywają nowe technologie. W centrum stawia rozwijanie umiejętności logicznego oraz krytycznego myślenia w procesie rozwiązywania problemów inżynierskich z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk ścisłych. Dzięki temu cały zespół projektowy, będący połączeniem młodości i doświadczenia, przechodząc przez kolejne etapy procesu, dzieli się umiejętnościami i kreatywnością.

pokaż metkę
Autor: Małgorzata Tabaszewska
Osoba publikująca: Marta Müller-Reczek
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-10-09
Data aktualizacji: 2025-10-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź