Kultura rozwiń menu

Krakowskie Forum Kultury będzie miało nowego dyrektora

Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury.

Krakowskie Forum Kultury
Fot. Krakowskie Forum Kultury / materiały prasowe

Krakowskie Forum Kultury z siedzibą przy ul. Mikołajskiej 2, jest samorządową instytucją kultury, wyodrębnioną pod względem prawnym i ekonomiczno-finansowym, której organizatorem jest Gmina Miejska Kraków.

Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Forum może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:

posiada wykształcenie wyższe magisterskie, ma co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, posiada znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury oraz problematyki będącej przedmiotem działalności Forum, ma wiedzę na temat przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury.

Preferowani będą kandydaci spełniający dodatkowe kryteria, wśród nich znalazły się m.in.:

doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych, studia podyplomowe z zakresu zarządzania zespołem i finansami instytucji kultury, wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem, doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej.

Głównym zadaniem dyrektora Forum będzie kierowanie działalnością Forum. Podstawowe oczekiwania Gminy Miejskiej Kraków względem wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum oprócz realizacji zadań statutowych to efektywny rozwój struktury Forum po połączeniu, angażowanie lokalnej społeczności poprzez edukację, partycypację i dostępność, rozbudowanie oferty kulturalnej i edukacyjnej. Wśród pozostałych oczekiwań znalazły się: kompetencje menedżerskie, zarządzanie zespołem, promocją i finansami, wdrażanie procesów zapobiegania mobbingowi i zachowaniom przemocowym zarówno w procesie twórczym, jak również w codziennej pracy i realizacji zadań, pozyskiwanie finansowania zewnętrznego.

Oferty o przystąpieniu do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4 (Dziennik Podawczy przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30–15.30) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4, do 25 listopada.

Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 90 dni po upływie terminu składania ofert. Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.

Dyrektor Forum zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.

Szczegółowe informacje o konkursie są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.

pokaż metkę
Autor: Joanna Dubiel
Osoba publikująca: Marcin Drobisz
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-10-15
Data aktualizacji: 2025-11-07
Powrót

Zobacz także

Znajdź