Krakowskie Forum Kultury będzie miało nowego dyrektora
Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski ogłosił konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora Krakowskiego Forum Kultury.
Krakowskie Forum Kultury z siedzibą przy ul. Mikołajskiej 2, jest samorządową instytucją kultury, wyodrębnioną pod względem prawnym i ekonomiczno-finansowym, której organizatorem jest Gmina Miejska Kraków.
Do konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora Forum może przystąpić osoba, która spełnia łącznie następujące warunki:
posiada wykształcenie wyższe magisterskie, ma co najmniej 3-letnie udokumentowane doświadczenie zawodowe, posiada znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury oraz problematyki będącej przedmiotem działalności Forum, ma wiedzę na temat przepisów z zakresu funkcjonowania i finansowania instytucji kultury.
Preferowani będą kandydaci spełniający dodatkowe kryteria, wśród nich znalazły się m.in.:
doświadczenie w realizacji projektów kulturalnych, studia podyplomowe z zakresu zarządzania zespołem i finansami instytucji kultury, wysokie kompetencje interpersonalne, a także z zakresu polubownego rozwiązywania sporów i zarządzania kryzysem, doświadczenie w pozyskiwaniu zewnętrznych środków finansowych, w tym z funduszy Unii Europejskiej.
Głównym zadaniem dyrektora Forum będzie kierowanie działalnością Forum. Podstawowe oczekiwania Gminy Miejskiej Kraków względem wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum oprócz realizacji zadań statutowych to efektywny rozwój struktury Forum po połączeniu, angażowanie lokalnej społeczności poprzez edukację, partycypację i dostępność, rozbudowanie oferty kulturalnej i edukacyjnej. Wśród pozostałych oczekiwań znalazły się: kompetencje menedżerskie, zarządzanie zespołem, promocją i finansami, wdrażanie procesów zapobiegania mobbingowi i zachowaniom przemocowym zarówno w procesie twórczym, jak również w codziennej pracy i realizacji zadań, pozyskiwanie finansowania zewnętrznego.
Oferty o przystąpieniu do konkursu należy złożyć na stanowisku nr 5 w Kancelarii Magistratu Urzędu Miasta Krakowa, pl. Wszystkich Świętych 3-4 (Dziennik Podawczy przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30–15.30) lub przesłać na adres: Urząd Miasta Krakowa, 31-004 Kraków, pl. Wszystkich Świętych 3-4, do 25 listopada.
Zakończenie postępowania konkursowego przewiduje się w ciągu 90 dni po upływie terminu składania ofert. Ostateczną decyzję w sprawie powołania wyłonionego w konkursie kandydata na stanowisko dyrektora Forum oraz szczegółów dotyczących warunków zatrudnienia, podejmie Prezydent Miasta Krakowa.
Dyrektor Forum zostanie powołany na okres od 3 do 7 lat – zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
Szczegółowe informacje o konkursie są dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej.