Edukacja rozwiń menu

Inżynieria to my – chłopaki i dziewczyny!

Krakowski projekt „Inżynierki pilnie poszukiwane” pokazuje, że ambicje, pasja i kreatywność – a nie płeć – otwierają drogę do świata nowoczesnych technologii i profesjonalnych laboratoriów. W czwartej edycji ósmoklasistki: Mila, Helena, Katarzyna, Hanna i Julia rozwiązywały problemy i testowały rozwiązania, które przenoszą szkolną matematykę, fizykę czy chemię na wyższy poziom. Teraz rekomendują projekt swoim następczyniom.

Fot. pexels

Projekt popularyzujący zawody inżynierskie wśród uczennic klas VIII szkół podstawowych to efekt współpracy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2 oraz Korporacyjnego Centrum Technologicznego ABB w Krakowie. Rekrutacja do niego odbywa się co roku we wrześniu, a działania projektowe trwają do grudnia.

Obecne siódmoklasistki mogą więc już planować swój start w nowym roku szkolnym – 2026/2027. To głównie do nich skierowana jest filmowa relacja z czwartej edycji, w której uczestniczki podsumowują swoje doświadczenia z pracowni i laboratoriów, gdzie wspólnie z naukowcami z ABB (branże: automatyka, robotyka i energetyka) rozwiązywały problemy inżynierskie z wykorzystaniem wiedzy z zakresu nauk ścisłych.

Zakwalifikowanie się do projektu otwiera możliwość wzięcia udziału w procesie badawczym, w wyniku którego nauki ścisłe znajdują swoje realne zastosowanie w różnych dziedzinach życia. Uczennice wraz z naukowcami i inżynierami zaczynają od zebrania całej dostępnej wiedzy dotyczącej zadanego problemu, stawiają hipotezy, planują i przeprowadzają eksperymenty (próby, testy), analizują ich wyniki i formułują wnioski. Dzięki temu cały zespół projektowy, będący połączeniem młodości i doświadczenia, przechodząc przez kolejne etapy procesu, dzieli się umiejętnościami i kreatywnością.

To prawdziwa naukowa przygoda w profesjonalnym środowisku pracy. Wystarczą zamiłowanie do nauk ścisłych, uzdolnienia matematyczne, kreatywność, determinacja, odwaga, fantazja i poczucie humoru!

pokaż metkę
Autor: Małgorzata Tabaszewska
Osoba publikująca: Marta Müller-Reczek
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2025-12-11
Data aktualizacji: 2025-12-11
Powrót

Zobacz także

Znajdź