Internetowa Rewolucja w Krakowie
Wtorek (23 listopada) upłynął w Krakowie pod hasłem Internetowej Rewolucji. Studenci oraz właściciele małych i średnich firm, którzy wzięli udział w warsztatach i wykładach na Uniwersytecie Ekonomicznym mogli dowiedzieć się od specjalistów, jak założyć stronę internetową, jak promować ją w sieci i dlaczego jest to tak istotne. W spotkaniu z przedsiębiorcami udział wziął zastępca Prezydenta Krakowa Wiesław Starowicz.
Internetowa Rewolucja to akcja mająca na celu zachęcenie polskich przedsiębiorców do aktywnej obecności w internecie. Kraków jest drugim miastem, po Wrocławiu, w którym odbyła się prezentacja. Organizatorami akcji są Google, home.pl i PKPP Lewiatan. Patronat nad akcją objęło Ministerstwo Gospodarki. Partnerem wydarzenia w Krakowie był Urząd Miasta Krakowa.
„Małe i średnie przedsiębiorstwa to niezwykle ważny element w krajobrazie gospodarczym Krakowa. To właśnie te firmy tworzą bogatą, zróżnicowaną sieć wszelkiego rodzaju usług – uważa Wiesław Starowicz, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa. „Zależy nam na tym, aby krakowskim przedsiębiorcom – zwłaszcza tym małym i średnim, których liczba tak znacząco wzrosła w ostatnich latach, powodziło się jak najlepiej” – dodał.
„Internetowa Rewolucja trwa już ponad rok. Do akcji dołączyło ponad 30 tys. firm (ponad 2,6 tys. firm jest z województwa małopolskiego). Teraz stawiamy kolejny krok. Spotykamy się z przedsiębiorcami w ich miastach, by pokazać im dlaczego warto zaistnieć w internecie, porozmawiać i wysłuchać ich problemów” – mówi Janusz Moneta, Dyrektor ds. Marketingu w Google.
Hasłem przewodnim Dnia Internetowej Rewolucji jest edukacja. W ramach akcji odbywa się szereg wykładów i prezentacji, podczas których przedsiębiorcy oraz studenci mogą dowiedzieć się na co zwracać uwagę wybierając adres internetowy, jak założyć stronę WWW i jak ją promować w sieci. Jest to też niepowtarzalna okazja do porozmawiania ze specjalistami zajmującymi się reklamą i tworzeniem stron internetowych. Jedną z atrakcji imprezy jest strefa, w której swoje usługi prezentują agencje interaktywne. Dla przedsiębiorców to szansa na porównanie oferty firm zajmujących się przygotowywaniem i promocją stron internetowych.
Kolejne Dni Internetowej Rewolucji odbędą się w pierwszej połowie 2011 r. w Szczecinie, Poznaniu, Katowicach i Trójmieście. Docelowo spotkania odbędą się w całej Polsce. Dodatkowe informacje o wydarzeniu są dostępne na stronach internetowych: www.google.pl/rewolucja i www.DniRewolucji.pl. (KF).