Ulgi w komunikacji miejskiej w Krakowie

Działania w zakresie dostępności
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne od lat wymienia tabor na niskopodłogowy z myślą o osobach z ograniczoną mobilnością. Pojazdy są wyposażone w system informacji głosowej, za pomocą którego można się dowiedzieć na jakim aktualnie przystanku zatrzymuje się tramwaj czy autobus. Spora część autobusów jest wyposażona w zapowiedzi głosowe zewnętrzne – dzięki nim osoby niewidome dowiadują się jakiej linii autobus podjechał na przystanek i w jakim kierunku jedzie.
Dostosowania dla osób niewidomych
W celu dostosowania usług przewozowych do potrzeb osób niewidomych MPK współpracuje z Zespołem Szkół i Placówek pn. „Centrum dla Niewidomych i Słabowidzących” w Krakowie, a także z autorami rożnych aplikacji i rozwiązań, które mają służyć niewidomym. Z myślą o osobach z niepełnosprawnością wzroku w 2017 roku w kilku autobusach zostały zamontowane specjalne urządzenia o nazwie Beacon. Dzięki nim osoby niewidome i słabowidzące były informowane o numerze i kierunku jazdy zatrzymującego się na przystanku autobusu. Testy tego rozwiązania były prowadzone na linii nr 124 i trwały kilka miesięcy. Obecnie trwa współpraca z firmą, która pracuje nad rozwiązaniem mającym pomóc osobom niewidomym w procesie wsiadania do pojazdu na przystanku.
Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Krakowie
Pod poniższym linkiem znajdą Państwo aktualne informacje o biletach oraz bezpłatnych i ulgowych przejazdach komunikacją miejską w Krakowie