Dzielnice rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki

Budowa kładki Kazimierz–Ludwinów: łatwiej po bulwarach

Zgodnie z zapowiedzią, otwarty dla ruchu pieszego i rowerowego został fragment bulwaru Wołyńskiego (po stronie Ludwinowa). Wykonawca budowy kładki Kazimierz–Ludwinów udostępnił tam korytarz od ul. Ludwinowskiej wzdłuż hotelu Forum.

Fot. Bogusław Świerzowski

Takie rozwiązanie sprawia, że piesi i rowerzyści nie muszą nadkładać drogi i korzystać z tras objazdowych wzdłuż ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej, utworzonych na początku roku. Warto pamiętać, że nadal zamknięta jest dolna część bulwaru Wołyńskiego, gdzie prowadzone są roboty przy budowie podpory kładki. Jak zapowiada wykonawca, niebawem – po wykonaniu pali wielkich średnic – powinien zostać udostępniony mieszkańcom także korytarz na dolnej części bulwaru Inflanckiego (po stronie Kazimierza) na wysokości prowadzonych prac. Obecnie dolna część tego bulwaru pozostaje zamknięta, a dla ruchu pieszego i rowerowego dostępny jest korytarz poprowadzony po górnym bulwarze.

korytarz od ul. Ludwinowskiej

Przypomnijmy: kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) oraz środkowego pomostu widokowego. Inwestycja o wartości ok. 114 mln zł realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Wykonawcą zadania jest firma PRIMOST Południe sp. z o.o.

Przeprawa będzie stanowić dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Przejazd rowerem z dzielnic południowych do centrum będzie krótszy niż obecnie, a mieszkańcy Starego Miasta będą mieli łatwiejszy dostęp do atrakcyjnych terenów zielonych Podgórza, choćby Plant im. Floriana Nowackiego czy doliny rzeki Wilgi. Równie istotny jest także fakt, że po realizacji tej inwestycji poprawi się stan infrastruktury komunalnej po obu stronach Wisły dzięki przebudowie sieci podziemnych.

pokaż metkę
Autor: Jan Machowski
Osoba publikująca: BARBARA BALMAS
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2024-07-15
Data aktualizacji: 2024-07-15
Powrót

Zobacz także

Znajdź