Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Samowolna dewastacja zieleni w Podgórzu?

Radny Łukasz Maślona został poinformowany przez mieszkańców Starego Podgórza o problemie niszczenia resztek zielonej przestrzeni na kilku działkach w Podgórzu w bezpośrednim sąsiedztwie inwestycji przy ul. Śliskiej 7. Dlatego też interpeluje w tej sprawie. Łukasz Gibała przypomina o niezrealizowaniu tzw. trasy rolkarskiej, a radny Michał Starobrat apeluje o naprawę nawierzchni i montaż progów zwalniających.

Fot. Tom Rollauer Fotografie

Jak informuje radny Łukasz Maślona, deweloper ukończył budowę pięciokondygnacyjnego budynku mieszkalnego przy Śliskiej 7, jednak nadal prowadzi tam prace wykończeniowe, korzystając przy tym z nieruchomości sąsiednich działek. W ostatnim czasie, na niezabudowanym pasie tych działek, które dotąd były trawnikiem, a zgodnie z oświadczeniem dewelopera miała być na nich urządzona zieleń, grunt został utwardzony i powstał tam prywatny parking na kilkanaście samochodów. Radny pyta, czy właściciel tychże działek zgłaszał w UMK prace budowlane lub otrzymał pozwolenie na budowę miejsc postojowych, parkingu lub jakiejkolwiek innej inwestycji. Jeśli dla powyższych działek nie były wydawane decyzje i zgody na prace budowlane, radny prosi o niezwłoczne poinformowanie odpowiednich służb, celem wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.

Radny Michał Starobrat poprosił w swojej interpelacji o interwencję w sprawie naprawy nawierzchni ul. Antoniego Pajdaka.

Radny Starobrat poprosił także o interwencję w sprawie ewentualnego montażu progów zwalniających na ulicy Łysogórskiej w Dzielnicy X Swoszowice. Aktualnie ulica Łysogórska tylko w 1/3 posiada nawierzchnię asfaltową, a pozostała część to nawierzchnia gruntowa z licznymi dziurami. Brak dobrej, asfaltowej nawierzchni wymusza na kierowcach mocne ograniczenie prędkości. W lokalnych mediach pojawiła się informacja, że ulica zostanie wyremontowana, jednakże pojawiły się obawy, że ślepa ulica prowadząca do miniosiedla bliźniaków, z której na co dzień korzystają dzieci stanie się „torem wyścigowym".

Jak przypomina radny Łukasz Gibała, w 2017 r. Rada Miasta Krakowa przyjęła uchwałę znaną pod potoczną nazwą „uchwała rolkarska”, która wprowadza m.in. zasadę budowy chodników i alejek parkowych z nawierzchni przyjaznej wszystkim użytkownikom, w tym odejścia od stosowania kostki fazowanej, fazowanych płyt chodnikowych czy alejek parkowych ze żwirku. Jednym z najważniejszych założeń tej uchwały jest dążenie do utworzenia najpóźniej do 2022 r. spójnej sieci dziesięciu asfaltowych tras rolkarskich przecinających całe miasto. Jedną z tras wymienionych w uchwale jest „Rolkarska trasa lotnicza” oznaczona jako R6. Zgodnie z harmonogramem działań, prace nad zapewnieniem ciągłości tej trasy powinny były się zakończyć do końca 2019 r., co jednak nie nastąpiło. W związku z tym radny pyta m.in. o to jakie działania podjęto od grudnia 2017 roku w celu realizacji trasy R6, jakie są efekty tych działań, na jakie bariery urzędnicy się natknęli i jakie są plany miasta związane z realizacją postanowień uchwały w części dotyczącej trasy R6 w najbliższych miesiącach oraz dlaczego pomimo upływu ponad dwóch lat od wejścia w życie uchwały, nadal nie wywiązano się z realizacji postulatów dotyczących oznakowania trasy oraz ustawienia tablic informacyjnych.

Radny Gibała przypomina także o tym, że wkrótce minie okrągły rok, od kiedy dr Krzysztof Wielgus złożył w Urzędzie Miasta Krakowa wniosek o utworzenie Lotniczego Parku Kulturowego, poparty przez rady dzielnic, wiele instytucji kultury, nauki, organizacji społecznych i samorządowych. Niestety, mimo upływu niemal roku wniosek nadal nie został pozytywnie rozpatrzony przez miejskich urzędników. Radny pyta, jakie działania w związku z realizacją wniosku o utworzenie Lotniczego Parku Kulturowego miejscy urzędnicy podjęli od momentu złożenia wniosku, tj. od kwietnia 2019 r. do lutego 2020 r. i jakie są ich efekty oraz jakie działania zostaną podjęte, by zabezpieczyć teren przyszłego Lotniczego Parku Kulturowego przed chaotyczną zabudową oraz ochronić tamtejszą zieleń i otwarte niezabudowane przestrzenie do czasu utworzenia Parku.

Radny Gibała zwrócił się także do Prezydenta Miasta Krakowa z apelem o rozbudowanie projektowanej linii tramwajowej z ul. Janusza Meissnera do Mistrzejowic o dodatkowy odcinek biegnący od ronda Stanisława Barei do skrzyżowania z ul. Powstańców.

pokaż metkę
Autor: Błażej Siekierka
Osoba publikująca: EWELINA GARBACKA-KALEMBA
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2020-03-05
Data aktualizacji: 2020-03-05
Powrót

Zobacz także

Znajdź