Rozbudowa ulicy, oznakowanie skrzyżowania
Interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa złożył Przewodniczący RMK Rafał Komarewicz. Pyta w nich m.in. o: wyjazd z os. Bohaterów Września, powrót linii autobusowej nr 166 i rozbudowę ul. Bunscha.
Radny Rafał Komarewicz złożył sześć interpelacji. Pierwsza dotyczy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru „Ruczaj – rejon ul. Czerwone Maki”. - Jakie działania zostaną podjęte w celu zapewnienia skutecznej ochrony w zakresie organizacji ruchu obszarowi ZP.8 w tym planie – pyta radny dodając, iż teren ten stanowi główną oś kompozycyjną osiedla i jeden z nielicznych terenów zielonych w okolicy. - W najbliższych dniach rozpocznie się instalacja obiektów małej architektury finansowanych z projektu budżetu obywatelskiego. Równolegle we wskazanym terenie trwa intensywna rozbudowa osiedli, co z kolei implikuje zwiększony ruch samochodów ciężarowych. Dodatkowo pracownicy okolicznych budów urządzili na alei „dziki” parking niszcząc korzenie drzew (obszar znajduje się pod ochroną konserwatorską), a zamontowane kilka miesięcy temu słupki zostały zdewastowane – możemy dalej przeczytać w interpelacji. Radny prosi o podjęcie pilnych i kompleksowych działań mających na celu ochronę tego istotnego dla mieszkańców obszaru.
W drugiej interpelacji radny zwraca się z prośbą o interwencję właściwej jednostki miejskiej w sprawie dewastacji zieleńca położonego na gruntach miejskich przy ul. Bunscha. - Prowadzone prace przy rozbudowie chodnika oraz składowanie sprzętu budowlanego doprowadziły do zniszczenia trawnika oraz krzewu znajdującego się na wskazanym obszarze – pisze zaniepokojony radny.
- Czy rozważano lub może jest planowany powrót linii autobusowej nr 166 - pyta radny w kolejnej interpelacji.
Czwarta interpelacja dotyczy oznakowania skrzyżowania ulic Jana Kantego i Zalesie. - Zarówno znaki drogowe wskazujące rzeczywisty przebieg drogi z pierwszeństwem przez skrzyżowanie jak i lustro drogowe są ledwo widoczne, co wpływa na bezpieczeństwo kierowców. Tylko w tym roku doszło tam do kilkudziesięciu groźnych zdarzeń i to w tym samym miejscu – pisze Rafał Komarewicz i prosi o jak najszybszą interwencję i poprawienie bezpieczeństwa uczestników ruchu tego skrzyżowania.
Kolejna sprawa poruszana w interpelacji dotyczy wyjazdu z os. Bohaterów Września. - Aktualnie z osiedla tego są dwa wyjazdy w ul. Piasta Kołodzieja. Z uwagi na to, że oba są w tę samą ulicę, regularnie tworzą się tam korki – zwraca uwagę radny dodając, iż brakuje wyjazdu na ulicę Srebrnych Orłów. Radny zwraca się więc w imieniu mieszkańców z prośbą o analizę i propozycję rozwiązania tej sytuacji.
Ostatnia interpelacja radnego Komarewicza nawiązuje do odpowiedzi na interpelację dotyczącą postępu prac związanych z rozbudową ul. Bunscha oraz możliwości etapowania prac. – Ulica Bunscha jest przedłużeniem ul. Bobrzyńskiego, która z kolei stanowić będzie (do czasu budowy Trasy Pychowickiej) zakończenie Trasy Łagiewnickiej. Zgodnie z zamontowanym oznakowaniem, drogi te mają stanowić południowo-zachodnią oś wylotową z miasta (kierunek A4 oraz Port Lotniczy). Dodatkowo przy ulicy Bunscha oddany został II etap Centrum Handlowego Atut, który zaraz po otwarciu doprowadził do zatorów drogowych na ul. Bobrzyńskiego; ul. Mochnaniec; Czerwone Maki; Piltza; Babińskiego. Nie bez znaczenia pozostaje również intensywna rozbudowa osiedli mieszkaniowych zlokalizowanych w tej części Krakowa (Skotniki, Czerwone Maki) oraz Komisariatu Policji. Całość tych inwestycji będzie sprowadzona do obsługi przez drogę jednojezdniową, dodatkowo bez pasów obsługujących prawo i lewoskręty – pisze radny przypominając, iż te okoliczności doprowadziły do paraliżu komunikacyjnego w tej części Krakowa. Rafał Komarewicz chciałby wiedzieć, na jakim etapie jest postęp prac planistycznych nad rozbudową ul. Bunscha oraz czy ze względu na potencjalne koszty inwestycji możliwe jest jej etapowanie – wskazując odcinek Czerwone Maki – Babińskiego jako priorytetowy.