Place, hulajnogi elektryczne i miejscowy plan
Interpelacje do Prezydenta Miasta Krakowa złożyli radni Łukasz Maślona i Jan Stanisław Pietras. Poruszają w nich m.in. kwestie związane z: przebudową placu Nowego, hulajnogami elektrycznymi czy miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego obszaru „Kobierzyńska – Pychowicka”.
Radny Łukasz Maślona złożył pięć interpelacji. W pierwszej prosi ponownie o informację odnośnie do planów przebudowy placu Nowego. - Swego czasu pojawiały się koncepcje dotyczące przebudowy tej zaniedbanej przestrzeni Kazimierza, która utraciła swój dawny blask, a obecny dzierżawca wskutek chaotycznej zabudowy stoisk doprowadził do powstania quasi budek, których estetyka jest mocno dyskusyjna – pisze radny w interpelacji oraz dopytuje, kiedy plac doczeka się w końcu właściwego wyglądu? Co dzieje się z wyremontowaną częścią „okrąglaka”? Kiedy Prezydent zamierza wypowiedzieć umowę obecnemu dzierżawcy i rozpocząć właściwy proces rewitalizacji tego miejsca, zgodnie z wolą mieszkańców?
Rady zainteresowany tematem inwestycji zrealizowanej przed Szpitalem Specjalistycznym im. Józefa Dietla, prosi o informację dotyczącą placu ks. Kuznowicza i powstałej instalacji, której budowę poprzedziły głębokie wykopy. Łukasz Maślona chciałby się dowiedzieć, czy urząd wydawał pozwolenie na budowę? Jeśli tak, to prosi o szczegółowe informacje wraz z odpowiedzią na pytanie, czy podmiot zlecający prace budowlane posiadał wszelkie zgody konserwatorskie? - Docierają bowiem do mnie informacje, że przedłużająca się przebudowa ul. Krupniczej znajduje się pod szczególnym nadzorem konserwatorskim, natomiast wspomniana wcześniej inwestycja prowadzona była w sposób bardzo dynamiczny i mieszkańcy mają wątpliwości, czy przeprowadzono ją zgodnie z wszelkimi uwarunkowaniami formalno-prawnymi – pisze radny.
- Rada Miasta Krakowa przyjęła 23 listopada 2022 r. uchwałę C/2736/22 w sprawie ustalenia kierunków działania dla Prezydenta Miasta Krakowa dotyczących uregulowania sytuacji z parkowaniem hulajnóg elektrycznych wypożyczanych komercyjnie w Krakowie – przypomina Łukasz Maślona i prosi o szczegółową informację w sprawie działań podjętych przez Prezydenta Miasta Krakowa celem realizacji zapisów uchwały. - Mieszkańcy zwracają bowiem uwagę na powracający problem z hulajnogami zajmującymi całą powierzchnię chodnika, a także nagminne nadmiarowe pozostawianie przez operatorów dużej liczby hulajnóg w rejonie stojaków rowerowych, co uniemożliwia korzystanie z nich – opisuje zaistniałą sytuację radny oraz załącza do interpelacji stosowną dokumentację fotograficzną ukazującą skalę problemu.
Łukasz Maślona interpeluje także w kwestii zamierzeń inwestycyjnych w ramach tzw. kwartału klimatycznego. Radny dopytuje, na jakim konkretnie etapie jest realizacja tego zamierzenia i jego poszczególnych elementów? Kiedy mieszkańcy mogą liczyć na realizację placu Grzegórzeckiego? Czy znana jest w końcu ostateczna koncepcja przebudowy tej części dzielnicy II wraz z ostateczną organizacją ruchu? - Od kilku lat wiadomym jest, że w tym miejscu powstaje przystanek Polskich Kolei Państwowych, będący najbliższą stacją kolejową względem Starego Miasta – tłumaczy radny i pyta, jaka jest finalna koncepcja najbliższego otoczenia? Czy urząd osiągnął porozumienie w sprawie przebudowy targowiska w okolicy Hali Targowej? - Wszak tego typu wizualizacje były przedstawiane w przeszłości - zauważa radny Maślona i dodaje, że mieszkańcy proszą o konkretne informacje. Mając na uwadze ten fakt, radny zwraca się z prośbą o przesłanie dokumentacji projektowej powstałej w związku z planowanymi pracami.
Radni Łukasz Maślona i Stanisław Jan Pietras na prośbę mieszkańców Dębnik interpelują w sprawie wydanych przez Urząd Miasta Krakowa decyzji o warunkach zabudowy w rejonie ulic Kapelanka, Kobierzyńskiej i Ceglarskiej. - W tym obszarze sporządzany jest od 16 kwietnia 2021 r. miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego obszaru „Kobierzyńska – Pychowicka”. Wnioskujemy o przekazanie szczegółowych informacji w sprawie wydanych lub procedowanych decyzji wz, wraz ze wskazaniem terminów ich złożenia, ewentualnego zawieszenia postepowań w związku z pracami nad planem zagospodarowania, terminami uzupełnień i finalnie wydania decyzji – interweniują radni, prosząc o informację, jakie są powierzchnie zabudowy w ramach planowanych poszczególnych przedsięwzięć inwestycyjnych i czy obsługa komunikacyjna któregokolwiek budynku zakłada poprowadzenie dróg dojazdowych przez teren tzw. kanału ulgi.