Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Zalewana ulica, działalność Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz audyt, którego nie było

Problem zalewania ul. Obrony Tyńca, skargi na działalność Miejskiego Rzecznika Konsumentów oraz nieprzeprowadzenie audytu rowerowego – to sprawy poruszane w interpelacjach Tomasza Darosa i Łukasza Gibały.

Powódź, zmiany klimatyczne, wielka woda
Fot. Pixabay.com

Radny Tomasz Daros zwraca się do Prezydenta Miasta w imieniu mieszkańców Dzielnicy VIII Dębniki, którzy zgłaszają konieczność pilnej interwencji na ul. Obrony Tyńca. Mieszkańcy informują, że ulica jest systematycznie zalewana podczas każdego deszczu, co uniemożliwia poruszanie się po niej i dojście do posesji. Radny Daros prosi Prezydenta o odpowiedź, dlaczego w rejonie skrzyżowania przy ul. Obrony Tyńca nie ma kanalizacji deszczowej i jakie działania ZDMK podejmował w celu jej zaprojektowania i wybudowania. Radny pyta czy jest przygotowany projekt przebudowy tej ulicy i czy są zabezpieczone środki w budżecie miasta na realizację zadania. – Kiedy planowana jest przebudowa tego skrzyżowania? – tym pytaniem radny kończy swoją interpelację.

Radny Łukasz Gibała interpeluje w sprawie działalności Miejskiego Rzecznika Konsumentów. Radny przypomina, że zadaniem Miejskiego Rzecznika Konsumentów jest udzielanie informacji oraz porad prawnych w zakresie naruszeń praw i interesów krakowskich konsumentów. Rzecznikowi nie przysługują narzędzia do prowadzenia kontroli lub postępowania dowodowego, a oferowane działania skupiają się na wyjaśnianiu sytuacji w sposób polubowny. Radny informuje jednak, że w ostatnim czasie otrzymał niepokojące zgłoszenia od mieszkańców, którzy nie byli zadowoleni z działań podejmowanych przez Rzecznika w ich sprawie. - Wśród argumentów krytyki powtarzają się kwestie dotyczące nieprofesjonalnego traktowania szukających porady osób: używanie nadmiernie specjalistycznego, trudnego do zrozumienia języka, skomplikowane tłumaczenie przysługujących konsumentom praw i obowiązków oraz utrudniona komunikacja – pisze radny i uważa, że takie zachowania mają być przeszkodą i zniechęcać do podejmowania dalszych działań przez osoby szukające pomocy konsumenckiej. Łukasz Gibała pyta zatem Prezydenta Miasta ile osób zatrudnionych jest w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów i jakie są miesięczne koszty utrzymania, wraz z pensjami dla pracowników, omawianego Biura. Radnego interesuje również liczba spraw zgłoszonych w 2023 roku do Miejskiego Rzecznika Konsumentów, jak i informacja w ilu z nich podjęto skuteczną interwencję. Radny Gibała prosi również o podanie ile skarg zgłoszono w 2023 roku na działalność Rzecznika.

W kolejnej interpelacji Łukasz Gibała porusza sprawę ścieżki rowerowej nad Rudawą. Radny przypomina, że w związku z przystępowaniem do prac realizacyjnych, związanych z budową ścieżki, przeprowadzono konsultacje społeczne między innymi z organizacjami zajmującymi się transportem rowerowym. W związku z tymi konsultacjami Zarząd Transportu Publicznego wskazał na konieczność przeprowadzenia tzw. audytu rowerowego dla przedmiotowego przedsięwzięcia. Radny informuje, że zdaniem mieszkańców taki audyt nie został przeprowadzony. W związku z powyższym Łukasz Gibała pyta Prezydenta z jakiego powodu nie przystąpiono do sporządzenia audytu rowerowego dla przedsięwzięcia, jakim było zagospodarowanie wałów rzeki Rudawy?

pokaż metkę
Autor: Agnieszka Biernacka-Szpunar
Osoba publikująca: Joanna Górska
Podmiot publikujący: Kancelaria Rady Miasta Krakowa
Data publikacji: 2024-02-19
Data aktualizacji: 2024-02-19
Powrót

Zobacz także

Znajdź