Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Urząd Skrabowy na Wielickiej kończy dyżury

19 lipca zakończą się dyżury pracowników krakowskich Urzędów Skarbowych w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy UMK przy ul. Wielickiej.

Ze względu na ograniczenia etatowe Izba  Skarbowa podjęła decyzję o wypowiedzeniu porozumienia w zakresie dyżurów pracowników krakowskich Urzędów Skarbowych w Punkcie Obsługi Przedsiębiorcy UMK pomimo, iż nadal cieszą się one dużym zainteresowaniem wśród krakowskich przedsiębiorców.  Oznacza to, że od 20 lipca tak jak przed 8 laty, przedsiębiorcy krakowscy, żeby uzyskać  informacje na temat:  zasad wypełniania i wydawania druków identyfikacyjnych, o wymaganych ustawą o NIP załącznikach, o podstawowych informacjach  z zakresu zasad rejestracji w podatku VAT, o formach opodatkowania w podatku dochodowym, zgłoszenia NIP-2, NIP-D, zgłoszenia VAT-R wraz z opłatą wysokości 170 zł (w przypadku rejestracji w zakresie podatków od towarów i usług) oraz  potwierdzenia profilu zaufanego ePUAP, będą musieli pofatygować się do Urzędu Skarbowego.

Dane statystyczne udostępniane przez pracowników Urzędów Skarbowych pracujących w POP pokazują, że tylko w kwietniu 2012 r. przyjęli oni 526 dokumentów, udzielili informacji 985 przedsiębiorcom  (średnio 44 dziennie) i  potwierdzili profil zaufany 52 osobom.

Należy przypomnieć, że Punkt Obsługi Przedsiębiorcy czyli krakowskie „jedno okienko" powstało 1 października 2004 r. w wyniku porozumień zawartych pomiędzy Gminą Miejską Kraków a Urzędem Statystycznym, Izbą Skarbową i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Praktyka stosowana przez Urząd Miasta Krakowa dotycząca stworzenia wewnątrz urzędu zasady obsługi „jednego okienka" została bardzo pozytywnie oceniona przez Ministerstwo Gospodarki i wskazywana jako wzór do naśladowania dla innych gmin w Polsce.

Z anonimowej ankiety badania satysfakcji klienta  przeprowadzanej przez POP wynika, że ponad 87% przedsiębiorców uważa, iż powstanie POP ułatwiło im dostęp do informacji, pomogło w rejestracji firmy oraz znacznie skróciło czas potrzebny na załatwienie sprawy, w czym niewątpliwie znaczący udział mają pracownicy Urzędów Skarbowych.

pokaż metkę
Osoba publikująca: OLGA SOLARZ
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2012-07-10
Data aktualizacji: 2012-07-10
Powrót

Zobacz także

Znajdź