Start rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Spot z Bartoszem Kapustką promuje Kraków i UEFA EURO U21

Trzy drużyny dzieci z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 4 rywalizowały w poniedziałek, 29 maja, w konkursie rzutów karnych na Orliku przy ul. Urzędniczej 65. Wydarzenie było częścią promocji UEFA EURO U21 2017 wśród najmłodszych krakowian. W nagrodę za sportową postawę wszyscy mali piłkarze otrzymali bilety na mecze turnieju, które odbędą się w naszym mieście. Podczas konkursu Andrzej Kulig, Zastępca Prezydenta Krakowa, zaprezentował też spot promujący Kraków jako miasto-gospodarza imprezy. – Ukazuje on uroki Krakowa oraz klasę piłkarską Bartosza Kapustki, który jest twarzą naszej lokalnej kampanii – podkreślił Andrzej Kulig.

Przypomnijmy, Kraków promuje na dwa sposoby Młodzieżowe Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO U21 Polska 2017. Pierwszy to zaangażowanie w organizację turniejów piłkarskich dla dzieci i młodzieży w wieku od 7 do 16 lat w ramach Krakowskiego Festiwalu Piłkarskiego. Drugi to kampania realizowana w przestrzeni miasta i w mediach.

– Kraków jest znów gospodarzem wielkiej imprezy, tym razem sportowej, o randze europejskiej. Mamy w tym doświadczenie i cieszymy się sporym zaufaniem. Miasto aktywnie wykorzystuje to wydarzenie. Jest nie tylko miastem lokowania spotkań, ale przede wszystkim miastem gospodarzem – mówił Andrzej Kulig.

Młodzieżowe Mistrzostwa Europy do lat 21 zostaną rozegrane w drugiej połowie czerwca w sześciu polskich miastach – oprócz Krakowa rolę gospodarzy pełnią też: Bydgoszcz, Gdynia, Kielce, Lublin i Tychy. W turnieju zmierzy się 12 reprezentacji: Polski, Niemiec, Czech, Danii, Włoch, Słowacji, Szwecji, Anglii, Portugalii, Serbii, Hiszpanii i Macedonii. Impreza, nad którą pieczę sprawuje UEFA, cieszy się wysoką rangą, jest postrzegana jako kuźnia piłkarskich talentów, przyciąga fanów futbolu z całego świata. Dla Krakowa i innych miast gospodarzy stanie się okazją do prawdziwego sportowego święta, które warto podkreślić kampanią informacyjno-promocyjną. Profesjonalna kampania, planowana wzorem imprez sportowych o podobnej randze realizowanych w różnych europejskich i światowych miastach, opiera na wykorzystaniu różnego rodzaju nośników, a także różnorodnych działaniach towarzyszących.

– Popularność piłki nożnej w świecie daje możliwości, jakich nie ma w żadnej innej dyscyplinie sportu. Relacje z mistrzostw przewidziane są do ponad 100 krajów. Korzyścią dla miasta, wynikającą z organizacji imprezy, jest przede wszystkim walor promocyjny i Kraków chce to maksymalnie wykorzystać – mówi Janusz Kozioł, Doradca Prezydenta Krakowa ds. Sportu.

 

 

Promocja wydarzenia odbywa się w skali ogólnopolskiej – poprzez działania koordynowane przez Polski Związek Piłki Nożnej, oraz lokalnie, jako działania prowadzone przez poszczególne miasta-gospodarzy turnieju. Reklama typu outdoor została wyeksponowana w strategicznych punktach, przy głównych ciągach komunikacyjnych oraz trasach „wylotowych” na nośnikach typu: citylighty, billboardy, cuby, minicuby, flagi, nośniki typu led oraz siatki wielkoformatowe. Dodatkowo zaplanowane zostało również obrandowanie tramwajów i autobusów oraz produkcja spotu promocyjnego z udziałem Bartosza Kapustki, który został ambasadorem lokalnej kampanii promocyjnej, a także współpraca z mediami. Budżet promocyjny Krakowa przeznaczony na Młodzieżowe Mistrzostwa Europy to 1,5 mln zł. – Z tego 100 tys. zł jest przeznaczone na składkę do wspólnej kasy wraz z pozostałymi miastami, UEFA i PZPN, co pozwoli na wspólną, ogólnopolską promocję turnieju poprzez EuroTrucka, kampanię billboardową w dużych polskich miastach, takich jak Warszawa, Wrocław, Gdańsk czy Katowice, oraz na promocję w telewizji Polsat – wylicza Janusz Kozioł.

Przeprowadzenie kampanii reklamowej przez Kraków jest równoznaczne z wypełnieniem zobowiązań wobec UEFA wynikających z zawartej w 2015 r. umowy „Host City Agreement for the Final Tournament of the UEFA European Under-21 Championship”, dotyczącej UEFA Euro U21 Polska 2017. – Kampania promocyjna towarzyszącą Euro U21, ma pokazać Kraków jako miasto sportu i przybliżyć kibicom jego turystyczne atrakcje – wyjaśnia dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki UMK Elżbieta Kantor. – Kraków spodziewa się wielu gości, którzy odwiedzą miasto w związku z imprezą, chcemy zachęcić ich, by wrócili do miasta także w innym terminie, na dłużej – zaznacza.

 

bs_kr_pl_20170529_img_0365.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0353.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0356.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0402.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0387.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0420.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0407.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0424.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0477.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0438.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0460.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0382.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0359.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0410.jpg
Bogusław Świerzowski / krakow.pl
bs_kr_pl_20170529_img_0365.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0353.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0356.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0402.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0387.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0420.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0407.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0424.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0477.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0438.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0460.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0382.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0359.jpg
bs_kr_pl_20170529_img_0410.jpg
pokaż metkę
Autor: KATARZYNA KRASOŃ
Osoba publikująca: TOMASZ RÓG
Podmiot publikujący: Biuro Prasowe
Data publikacji: 2017-05-29
Data aktualizacji: 2017-05-30
Powrót

Zobacz także

Znajdź