Kultura rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Charles Richard-Hamelin po raz pierwszy w Krakowie

Zdobywca drugiej nagrody XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina w Warszawie w 2015 r., którego występy w kolejnych etapach konkursu śledzili i komentowali liczni fani, typując go na zwycięzcę. Charles Richard-Hamelin wystąpi po raz pierwszy na estradzie Filharmonii Krakowskiej.

Fot. E. Delage

Charles Richard-Hamelin to jedyny spośród pianistów, który wykonał w finale Koncert fortepianowy f-moll wspomnianego XVII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. F. Chopina. Warto dodać, że ten Kanadyjczyk z Quebecu pochodzi z niemuzycznej rodziny.

Długo oczekiwany w Krakowie pianista, który przebojem podbił serca chopinologów, zachwycając swoją interpretacją utworów Chopina zarówno melomanów, jak i ekspertów, z Krystianem Zimermanem włącznie – od niego otrzymał bowiem nagrodę za najlepsze konkursowe wykonanie sonaty – wraz z Orkiestrą Filharmonii Krakowskiej wykona Koncert fortepianowy G-dur Maurice’a Ravela. Ten sam, który wraz z Berlińskimi Filharmonikami pod batutą Claudio Abbado nagrała podczas słynnej rejestracji z 1967 roku Martha Argerich, entuzjastka talentu kanadyjskiego pianisty, jurorka konkursu chopinowskiego. Koncerty symfoniczne – w piątek 22 marca o godz. 19.30 i w sobotę 23 marca o godz. 18.00 – z udziałem Charlesa Richarda-Hamelina poprowadzi szef Orkiestry Filharmonii Krakowskiej, również kanadyjskiego pochodzenia, Charles Olivieri-Munroe.

Program wieczorów otworzy poemat symfoniczny Step Zygmunta Noskowskiego, kompozytora uznawanego za najwybitniejszego obok Władysława Żeleńskiego polskiego symfonika XIX wieku; zwieńczy natomiast III Symfonia g-moll Alberta Roussela. Po prawykonaniu tego dzieła na jubileuszu 50-lecia Boston Symphony Orchestra, prasa prześcigała się w pochwałach utworu, poświęcając całe kolumny recenzjom. „The Globe” odnotował nawet, że „Mozart, pisząc w roku 1930, prawdopodobnie tworzyłby rzeczy nie bardzo odległe (…) od tej Symfonii w g-moll Roussela”. O genezie powstania prezentowanych podczas koncertów utworów opowie na spotkaniu zatytułowanym „Przed koncertem o koncercie” dr Piotr Lityński – w piątek o godz. 18.30 w Sali Złotej.

 

pokaż metkę
Osoba publikująca: Monika Jagiełło
Podmiot publikujący: Wydział Komunikacji Społecznej
Data publikacji: 2019-03-20
Data aktualizacji: 2019-03-20
Powrót

Zobacz także

Znajdź