Kraków promuje się w Holandii

Dwa ostatnie miesiące tego roku to czas intensywnej kampanii reklamowej Krakowa w Amsterdamie, Rotterdamie i Utrechcie oraz holenderskich mediach społecznościowych i w Google. Efekt? Reklama dotarła do aż 6 mln 377 tys. 131 Holendrów. Przygotowały ją Polska Organizacja Turystyczna i Urząd Miasta Krakowa.

Kraków promuje się w Holandii
Fot. Polska Organizacja Turystyczna

Kampania w mediach społecznościowych dotarła aż do 4 mln 128 tys. 618 Holendrów. - Prowadzona była w formie postów i reklam w popularnych mediach społecznościowych: na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube'ie i Google'u. Kampania online daje nam szansę nie tylko precyzyjnego określenia do ilu osób dotarliśmy z naszym przekazem, ale również pozwala badać profil odbiorców – zaznacza Andrzej Pawluszek, wicedyrektor ZPOT w Amsterdamie.

Dla rzadziej korzystających z Internetu w dużych miastach: Amsterdamie, Rotterdamie i Utrechcie przeprowadzono kampanię outdoorową, która dotarła do ok. 2 mln ludzi.

krakowska kampania reklamowa w Holandii

Jak zaznacza Rafał Perłowski, dyrektor magistrackiego Wydziału Promocji i Turystyki, odpowiedzialny za kampanie promocyjne w mieście – konsekwentne budowanie wizerunku Krakowa w Holandii przynosi wyjątkowo dobry skutek. Od kilku lat można zaobserwować systematyczny wzrost przyjazdów turystów z Holandii. O ile w 2014 roku nasze miasto odwiedziło 35 tysięcy Holendrów, o tyle w zeszłym roku liczba ta zbliżyła się do 100 tysięcy.

Elementem kampanii była również wizyta na początku grudnia 50 studentów uczelni turystycznej Inholland z Amsterdamu-Diemen, którzy prowadzili badania ruchu turystycznego w Krakowie, w tym samym okresie stolicę Małopolski odwiedziło prawie 200 agentów turystycznych TUI Nederland.

Kampania w Holandii to wiele różnych działań. Poza mediami społecznościowymi i kampanią outdoorową organizatorzy przygotowali wizyty studyjne dla dziennikarzy, touroperatorów i agentów, współpraca branżowa, prezentacje i warsztaty, udział w targach turystycznych, które odbędą się w połowie stycznia 2017. Trwa również kampania promująca zimę w Polsce. Od 21 grudnia do połowy lutego 2017 roku dwadzieścia jeden taksówek z reklamami Polski jeździ po stolicy Holandii.

Pokaż metkę
Osoba publikująca: KINGA STOSZEK
Podmiot publikujący: Otwarty na świat
Zobacz także
Newsletter
Zapisz się
Przedstawicielstwa zagraniczne w Krakowie