Promocja jak z bajki
Największe atrakcje turystyczne Małopolski, na scenie przedstawiciele regionalnych i lokalnych władz oraz mieszkańcy z..... bajkowymi rekwizytami, a w tle zmagania o szansę, by stać się twarzą regionu – wszystko to brzmi trochę jak z bajki, ale dzieje się realnie. Wczoraj (11 czerwca, środa) na Rynku Głównym w Krakowie, realizowana była małopolska odsłona kampanii Polskiej Organizacji Turystycznej „Bajkowy urlop w Polsce".
Kampania podsumowuje dotychczasowe działania zrealizowane w ramach projektu Promujmy Polskę Razem, przeprowadzonego przez Polską Organizację Turystyczną (POT) w latach 2010-2014, którego celem jest promocja turystycznych atrakcji Polski na rynkach zagranicznych.
W ramach projektu promowany jest oczywiście Kraków i Małopolska. – Sukces naszego miasta i regionu jako miejsc, które z roku na rok odwiedza coraz więcej turystów nie byłby możliwy bez współpracy wszystkich stron, Polskiej Organizacji Turystycznej, Miasta, Województwa oraz Małopolskiej Organizacji Turystycznej, która jest w dużej mierze liderem projektu w naszym regionie – mówiła podczas konferencji prasowej (11 czerwca, środa) Magdalena Sroka, Zastępca Prezydenta Krakowa ds. Kultury i Promocji Miasta.
W ramach projektu Promujmy Polskę Razem pierwszy raz, dzięki środkom unijnym, zostały zrealizowane zagraniczne kampanie multimedialne promujące polską turystykę. Rejs żaglowca Fryderyk Chopin po Europie, czy kampania „Feel Invited” przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej UEFA Euro 2012™, to działania zakrojone na szeroką skalę, z zastosowaniem innowacyjnych rozwiązań i niebanalnych sposobów mówienia o Polsce i Polakach. Celem projektu było m.in. przełamanie stereotypów i pokazanie Polski nowoczesnej, inspirującej, z unikatowymi walorami turystycznymi. Polska promowana była jako kraj młody duchem, który stawia na kreatywność i odważnie stosuje nowoczesne rozwiązania.
Podsumowanie dotychczasowych działań w ramach projektu Promujmy Polskę Razem to cykl szesnastu akcji promocyjnych w każdym z województw. Odbywają się one od czerwca do września br. i są okazją do zaprezentowania działań zrealizowanych w ramach projektu, ale przede wszystkim pokazania potencjału turystycznego poszczególnych regionów.
Tytuł projektu – Promujmy Polskę Razem – zobowiązuje, dlatego w programie kampanii znalazła się także ciekawa propozycja dla mieszkańców Krakowa i całego województwa małopolskiego, jak również odwiedzających je turystów. W ramach akcji, która odbywa się na Rynku Głównym, mogą oni spróbować swych aktorskich sił pod okiem aktorki Joanny Koroniewskiej i odegrać scenkę inspirowaną walorami turystycznymi regionu. Inscenizacjom towarzyszy bajkowa aranżacja i rekwizyty nawiązujące do bajkowego motywu, który jest stosowany w reklamach Małopolski w kampanii realizowanej przez Polską Organizację Turystyczną.
Każdy, kto pokazał na mini-scenie bajkową scenkę, inspirowaną atrakcjami turystycznymi regionu, miał szansę zostać prawdziwą gwiazdą – twarzą Małopolski! Plenerowe imprezy w poszczególnych województwach będą mieć bowiem kontynuację w ramach – tym razem już ogólnopolskiego – konkursu „Zostań twarzą regionu”. Udział w konkursie mogą wziąć wszyscy autorzy scenicznych inscenizacji, a dla zwycięzców Polska Organizacja Turystyczna przygotowała niezwykłą nagrodę: możliwość udziału w prawdziwej kampanii reklamowej! W każdym z regionów wyłonione zostanie – najpierw przez głosowanie internautów, a później jury – po jednej, najciekawszej bajkowo-turystycznej inscenizacji. Ich autorzy, laureaci konkursu, będą się mogli zobaczyć na ponad 250 billboardach, które zawisną na terenie całego kraju, a dodatkowo otrzymają honoraria w wysokości 2000 zł.
Szczegóły i zasady konkursu zamieszczone są na stronie konkursu www.twarzregionu.pl. Informacje o projekcie są dostępne na stronie www.promujmypolskerazem.pl