Odwiedź Kraków rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Komunikat archiwalny

Rusza Krakowska Linia Muzealna

1 lipca po raz pierwszy w tym roku na krakowskie ulice wyjechała Krakowska Linia Muzealna nr 0. To jedyna okazja, aby w wakacje podróżować zabytkowymi tramwajami i na własnej skórze przekonać się, jakimi pojazdami kilkadziesiąt lata temu krakowianie dojeżdżali do pracy.

„Zabytkowy tramwaj ruszy z Muzeum Inżynierii Miejskiej, a trasę poprowadzono ulicami:  Starowiślną, pl. Wszystkich Świętych. Straszewskiego, Piłsudskiego do Cichego Kącika" – informuje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK SA. Stamtąd linia pojedzie przez ul. Basztową i Westerplatte do Muzeum Inżynierii Miejskiej.

Warto podkreślić, że w tym roku Krakowska Linia Muzealna będzie wozić pasażerów już po raz 10. Z tej właśnie okazji została przygotowana nowa, wariantowa trasa tej linii do Nowej Huty, a konkretnie do pętli Kopiec Wandy. Blisko 50-minutowa podróż na pokładzie tramwaju rozpoczynać się będzie przy Muzeum Inżynierii Miejskiej, następnie tramwaje pojadą ulicami: Starowiślną, Dominikańską, Franciszkańską, Straszewskiego, Podwale, Dunajewskiego , Basztową, Lubicz, Mogilską, al. Jana Pawła II, al. Solidarności, ul. Ujastek Mogilski do Kopca Wandy. Powrót zaplanowany jest po trasie: Kopiec Wandy, al. Solidarności, al. Jana Pawła II,  al. Pokoju , ul. Grzegórzecką, Starowiślna, Dajwór do Muzeum Inżynierii Miejskiej.

Podczas wycieczki do Nowej Huty o mijanych po drodze zabytkowych obiektach będzie opowiadał przewodnik. Przy Kopcu Wandy przewidziana jest specjalna przerwa pozwalająca na zwiedzanie najstarszego tego typu obiektu w Krakowie.

Dużą atrakcją zabytkowej linii na pewno będą także konduktorzy (wolontariusze z Krakowskiego Klubu Modelarzy Kolejowych i innych stowarzyszeń), których obowiązkiem będzie, tak jak to było wiele lat temu, sprawdzanie biletów. „Wszystko po to, aby nikt nie miął wątpliwości, że to rzeczywiście linia historyczna, obsługiwana wagonami z różnych okresów począwszy od najstarszego wagonu silnikowego typu SN1 z 1912 roku, poprzez wagony typu LH, SN2, N, 102N, a skończywszy na tramwaju 102Na z chorzowskiej fabryki Konstal , który został wyprodukowany w 1970 roku" – wylicza rzecznik prasowy MPK SA.

Nie zapomniano także o miłośnikach zabytkowych autobusów. Kilka razy w wakacje:  1 i 22 lipca, 15 sierpnia oraz 2 września do obsługi wybranej linii zostaną skierowane zabytkowe pojazdy. W niedzielę, 1 lipca będzie to popularny czerwony „Ogórek", który będzie woził pasażerów na linii nr 502.

Opłata za przejazd specjalną linią 0, jest taka sama jak w innych pojazdach komunikacji miejskiej w Krakowie.(M)

pokaż metkę
Osoba publikująca: ANNA WAŚKOWSKA
Podmiot publikujący: Redakcja MPI
Data publikacji: 2012-07-03
Data aktualizacji: 2012-07-03
Powrót

Zobacz także

Znajdź